Mar 28, 2010 with 0 Comment(s)
hello :) act. i'm not in mood :| but s0keyh, demi untok mengupdate kan blog, pakse untok tersenyum "Jangan sekali-kali kita meremehkan sesuatu perbuatan baik walaupun hanya sekadar senyuman." aku engat kate2 tuh :) btw, aku dah menjadi mat kata2 hikmah dah ahaha :D bak kate haikal "risau aku tgk c luqman nieh" ahaha xper kawan, i;m still fine :) sebenar nyer aku nieh xde mood sbb ntah laaa. "Hati yg terluka umpama besi bengkok walau diketuk sukar kembali kepada bentuk asalnya." ahaha, betol x kata2 tuh ? :) aku rase tepat k0wt. huhuhu

ermm ntah laa korg, lupe kan jer laaa sumer tuh. asal kan hidup kite bahagia walau p0wn terpakse mengukir senyuman plastik xD Hidup tak selalunya indah tapi yang indah itu tetap hidup dalam kenangan. " ahaha stiap kali aku ckp sesuatu, msty ade kata2 HAHHA btw, sesape yg nak kate2 hikmah ckp nan aku WAKAKAK xD antara nyer :

ehem2

1) "Selemah-lemah manusia ialah orang yg tak boleh mencari sahabat dan orang yang lebih lemahdari itu ialah orang yang mensia-siakan sahabat yg telah dicari"
2) " Lidahmu adalah bentengmu, jika engkau menjaganya maka ia akan menjagamu, dan jika
engkau membiarkannya maka ia tidak akan mempedulikanmu"
3) " Kejelitaan wanita umpama sebilah mata pedang yg mampu memenggal leher seorang lelaki.
4) "Kata-kata itu sebenarnya tidak mempunyai makna untuk menjelaskan perasaan. Manusia boleh membentuk seribu kata-kata, seribu bahasa. Tapi kata-kata bukan bukti unggulnya perasaan"
5) "Hidup umpama aiskrim. Nikmatilah ia sebelum cair"
6) Jangan jadikan diri anda ibarat sekumpulan tisu-tisu kerana tugasnya adalah untuk mengesat
benda -benda yang kotor
7) " Hiduplah seperti lilin menerangi orang lain, janganlah hidup seperti duri mencucuk diri dan
menyakiti orang lain."
8) "Ingatlah, sabar itu iman, duit bukan kawan, dunia hanya pinjaman dan mati tak berteman.."
9) Nafsu mengatakan perempuan itu cantik atas dasar rupanya. Akal mengatakan perempuan itu cantik atas dasar ilmu dan kepintarannya. Dan hati mengatakan perempuan itu cantik atas dasar akhlaknya.
10) Seseorang yang bijak melahirkan kata-kata selalunya disanjung sehingga ia mula bercakap
kosong.