Jul 13, 2010 with 0 Comment(s)
tarik nafas... hembuss.. tarikk.. hembus..
kenape sesuatu perkara msti terjadi kat aku ? jahat sgt ker aku ni ? kalau jahat pon, aku tak penah sakit kan ati org. kenape org nak jugak tgk aku menangis ? nak jugak tgk aku sedih ? hah ? ouh.. maybe korg slalu tgk aku happy jer, senyum jer memanjang tak kire tempat. nak jugak skali skala tgk aku sedih kan ? mungkin. tpi tak apa lahh. ustazah masuk kelas td dpt dah tenang kan jiwa aku. dan buad kan aku terfikir, kenape, mngape, dan apa yg perlu dbuat. huh. mmg susah, betol kate DR. HMTUAH ISKANDAR al-Haj. die kate Hati yg terluka umpama besi bengkok walau diketuk sukar kembali kepada bentuk asalnya. dan die jugak penah berkata Jangan fikirkan yang sedap saja, kadang-kadang kita kena juga telan yang pahit sebab kadang kadang yang pahit itu ubat sedang yang sedap itu racun. mendalam kata2 dia. skrg aku kene telan yg pahit, aku anggap ianya sebagai ubat. tpi mau ker yg pahit tu mengubati aku ?

aku slalu ckp dkt org lain, always smile. die boleh mnghilangkan semua masalah dan stress. tpi aku skrg mmg tak boleh senyum. mata asyik nak pejam jee. nak berair saja. ini bukan masalah negara, ini bukan jugak masalah keluarga. ni bukan masalah fizikal, bukan jugak masalah mental. tpi ini mmg betol betol masalah kepada masalah. 1st time trima masalah mcm ni, 1st time rasa nak menjerit, 1st time tak boleh nak berfikir dahh. slalu nya aku tenang jer, duduk diam diam msti dpt care penyelesaian nye. tpi ni dah tak boleh nak duduk diam. mengapa ? erghhh !! menjerit pown tak guna, habis suara buad sakit tekak je. nak mencarut pown tak guna dpt tmbh dose je. nak tdo ? nnty bgun tringat balik masalah yg sama kan ? ermm. buad mase ni jgn lah kacau aku eh ? aku mintak sangat2 jgn ckp bende2 yg menaikan kemarahan aku . tolong lah, nnti korg yg sakit karang.

p/s : untuk due tiga hari ni, aku tak nak berckp dgn sesape . harap paham.