Aug 21, 2010 with 0 Comment(s)
Adolf Hitler . sebut jer name ni msti semua org tahu tetapi tidak mengenali siapa sebenar nya pemimpin NAZI ni. yahh, NAZI.. sapa tak tahu ape itu nazi ? kalau tak tahu mmg lah org tuh betol2 tak tgk tv, tak keluar rumah, tak dgr radio, tak bukak kom dan segala gala nya lah ! haish. Nazi lahir apabila seorg pemimpin yang bernama Adolf Hitler yang mengambil alih kepimpinan negara Jerman dari tahun 1938 hingga tahun 1945. adolf hitler ni menjadi diktator yang menyebarkan ideologi nasionalisme-sosialisme. masa perang dunia pertama, jerman telah kalah dan apabila adolf hitler ni memimpin, die telah menjadikan Jerman sebagai satu kuasa besar iaitu negara yang amat digeruni oleh seluruh negara negara di dunia. ni lah zaman kegemilangan tentera nazi yang "memburu" semua org org yahudi dan membunuh kaum ini. tetapi jerman juga menghadapi zaman kegelapan dan kejatuhan apabila ditewaskan oleh tentera Berikat dan Soviet Union.

tapi, bukan sejarah penubuhan dan kejatuhan nazi yang aku nak post hari ni.. aku cuma nak tnya lah dkt kau org... adolf hitler kau org rasa mcm mne ? yelahh, kalau kita kata pasal adolf hitler mesti ramai ckp die tuh pemimpin yang paling kejam, membuad pembunuhan beramai ramai apa semua. tapi bgi aku, tidak semua org kafir itu jahat dari pandangan zahir nya, tpi hakikat nya mmg lah dia org kafir. tak semesti nya org kafir itu jahat kan ? ok mari aku cerita sebab ape aku ckp mcm tuh. hari tuh ada jugak bapak aku ckp pasal adolf hitler. dia kata, bgi pendapat dia, hitler ni bagus. kenapa ? kalau tiada hitler, tiada sape yang brani untuk membunuh yahudi. betol tak ? dulu kan hitler telah menyatakan, "yahudi akan merosakkan dunia kalau mereka wujud di dunia ini" aku sokong. tgk lah sekarang, yahudi atau israel atau zionis memang telah merosak kan dunia ! merosak kan keamanan dan memusnah kan org islam. kau org ada terfikir sebab apa hitler ingin membunuh kaum yahudi ? hah, lain kali jgn terima bulat2 apa yang di nyatakan oleh pihak2 lain. mereka itu semua nya bersubahat dengan pihak luar untuk memburuk buruk kan nazi.

aku sokong hitler ni di sebab kan apabila aku tahu mengenai prinsip perjuangan die.
Prinsip Hitler berkaitan Yahudi, Zionisme dan penubuhan negara Israel. Hitler telah melancarkan Holocaust untuk menghapuskan Yahudi kerana beranggapan Yahudi akan menjahanamkan dunia pada suatu hari nanti. yang kedue, Prinsip Hitler berkaitan Islam. Hitler telah belajar sejarah kerajaan terdahulu dan umat yang lampau, dan beliau telah menyatakan bahawa ada tiga tamadun yang terkuat, iaitu Parsi, Rom dan Arab. masa die memerintah nazi, die pergi belajar dengan ulama' ulama' islam untuk belajar mengenai dunia islam, strategi peperangan sewaktu zaman kegemilangan islam dan sebagainya.

dalam tentera nazi, ada jugak ramai yanag beragama islam. sewaktu sampai waktu solat, hitler bagi peluang kepada semua yang beragama islam untuk solat walaupun ketika perang. die tunggu semua habis solat untuk berucap dan memberi taklimat.tgk, betapa hormat nya hitler ni terhadap islam.. die jugak memasuk kan ayat ayat alquran dalam ucapan ucapan die.. die tak pernah minum arak seumur hidup die.. tgk aku respect die ! tpi sayang die tak masuk islam T_T
apa apa pun, harap2 ada lagi org mcm ni dlm dunia ni yang brani menentang YAHUDI laknatullah !