Jun 28, 2011 with 2 Comment(s)
salamualaikum.. hai :]
hari nih hari isnin kan ?.. mendung jer ptg2 nih (mendung ker? haha).. tak apa, nanti2 datang balik sinaran matahari, cerah lah balik tuh.. kalau mendung, pastu hujan.. lepas tuh kuar matahari, lagi cantik ada pelangi :] okay, just forget about that. manusia nih dikurniakan dengan muka atau paras rupa kan ? macam2 jenis ada.. ada yang jenis melayu.. ada yang jenis macam orang putih.. ada yang macam india, cina tamil semua ada lah.. alhamdulillah kita mempunyai rupa paras seperti manusia. walaupun kita tak sehensem, or secantik orang lain, tapi kita patut bersyukur sebab kita still ada muka, kalau nak dibandingkan dengan orang2 yang takde muka tuh.. haa ? yang terkene api lah, kemalangan lah apa lah, lagi kesian kan ? so bersyukur lah dengan apa yang ada.

muka nih mempunyai kelebihannya tersendiri kan ? yelah melaui rupa paras, orang boleh tau jahat kah kita nih.. baik kah kita nih, tak pun ornag jugak boleh membaca kita sedang badmood or tgh mood okay, stabil. muka jugak memberikan kelebihan kepada orang lain terpikat dekat kita. yelah, kecantikan luaran tuh pun kita tgk muka jugak kan ? tak payah tipu lahh, semua orang nak awek, or pakwe yang cantik, hensem rupa parasnya .. apa yang penting, kena ada dua yang cantik. satu luar, satu dalam, baru the best. haha macam awak kan ? ehh? heee~

lalala~ okay takde pape. aku pun sebenarnya tak tahu apa yang aku nak cakapkan disini. apa yang maksud sebenarnya aku buat entry macam nih, semua sialah perkara2 yang terbit daripada kepala hotak aku secara terus. bak kata Mr. Krishan, "yang keluar terus daripada hati kita, itu lah perkara yang paling ikhlas daripada diri kita" haha tapi aku tak keluar daripada hati, aku keluar daripada otak, kira sama lah tuh kan ? alah bantai jerr lah. kira cincai2 jer. sebenarnya Mr. Krishan baru jer bersara, beliau guru addmath dan mathematics. guru pakar tuh wehh. haha . aku suka ayat2 dia, penuh dengan makna :D semalam dia kata, "padi yang berisi menunduk" so kalau benar kita nih berilmu, kita tak mendada angkuh, dia menunduk dan tak bangga dengan apa yang dia ada.

aku rasa benda nih dah lari daripada tajuk ? haha okay. bye. taknak lari2 tajuk lagi dah, cukup lah kita berjoging jer. haha salamualaikum.

pesanan aku ; kalau sedih tunjukkan lah kesedihan kau, kalau marah tunjukkanlah kemarahan kau, kadang2 kita tak boleh nak nyorok benda2 macam tuh kan ? kadang2 sesetengah perkara hanya perlu difahami, tak perlu diucapkan. please, fahami lah orang disekeliling . tc.