Jul 24, 2011 with 4 Comment(s)
assalamualaikum.
dah lama aku tinggalkan blog aku tanpa mengupdate atau menjenguk sekali pun. maaf, memang aku takde apa apa sebab yang ingin aku katakan kenapa aku tak update atau tak jenguk, tak ada langsung. ermm aku taknak update. ok itu sebabnya. kenapa ? sebab setiap kali aku update, mesti aku menaip bercerita tentang benda yang ada hubung kait dengan 'kesedihan' kan ? semua orang baca blog aku dengan nada sedih. aku sendiri pun bila baca balik rasa sedih kenapa lah blog nih boleh jd blog isi hati aku yang macam perempuan nih. huhu~

tak lah, bukan perempuan, tapi biasa lah.. lelaki pun seorang manusia kan ? mempunyai hati dan perasaan. okay lah, lupekan lah pasal sedih sedih nih. ada masanya kita kena senyum untuk membuatkan orang lain senyum. biarkan hati kita tuh buat sementara waktu, senyum lah walaupun ianya senyuman plastik :) ohh ye, orang kata kadang2 senyum boleh mengurangkan masalah kita. betol ker betol ker ? tgk lah nanti, nanti aku try senyum :)

aku tak tahu macam mana nak senyum bila ada masalah. orang lain takut tgk muka aku ==" sampai umi aku sendiri pun cakap muka macam hape jer. memang muka aku garang ker ? entah lah, sampai ada orang tak nak pandang aku bila aku takde mood ke apa. eh ? takpe lah, jgn tgk muka aku, mengerikan jer, lagi pun bukan hensem mana pun kan ?

erm, sebenarnya pada post kali nih, aku nak bagi pendapat mengenai 'off-kan phone' ermm sekarang ramai orang yang suka sangat offkan phone diorang. tambah2 yang duduk bercinta cintun tuh kan. gadoh sikit mula lah tutup phone. bukan orang yang bercinta jer, ada jugak orang2 yang tak larat nak layan phone tuh, sebab tuh dia off. mungkin ada orang dok kacau dia slalu, tuh lah hot lagi mana orang tak kacau . huhu jangan marah. hurmm korang tak rasa membazir ker ? duk beli phone, simcard, topup sume kan, tapi korang off phone tuh sampai kawan2 pun susah nak bg tau pape.. bukan kawan2 jer, family pun susah nak contact kalau off.. aku bukan apa, bg aku kalau kita ada masalah dgn sape2 ker, bf ker gf ker, member2 ker tak payah lah offkan phone. dgr lah apa yang diorg nak ckp, diorang nak mintak maaf ker apa ker, susah kalau korang dok tutup phone tuh.. kalau ye pun korang taknak, korang just bace jer lah, tak payah lah balas.. sekurang2 nye korang boleh tahu isi hati orang orang yang buat korang marah tuh, mungkin diorang tersalah buat ker, ye lah manusia tak lari daripada membuat kesalahan..

aku paling sedih kalau kita hantar msj dekat seseorang tuh untuk mintak maaf or nak menerangkan sesuatu kan, tapi bila kita hantar msj, MAXIS hantar balik msj kepada kita, dia ckp your message didn't reach no. sekian sekian sebab phone tu tutup, msj anda akan dihantar bila dia on kan phone tuh, blablabla~ ermm yelah, bia lah kan, itu hak individu. hak masing2.. ikot suka kome lah..

ok lah, fikirkanlah apa yang aku ckp kat atas tuh eh..
btw, aku sebenarnya takde point nak cakap. huhu baru lepas marah adik aku, dan ada orang cakap "benci aku tgk muka lagu tuh" biar lah orang nak benci pun kan.

kbai .. senyum luqman, senyum..
salamualaikum.