Aug 7, 2011 with 6 Comment(s)
salamualaikum, selamat petang semua.
puasa hari ni ? yaa sep sikit. *PETEPEK!*
ok, pekabor ? haha lamo dah tak update nyeh, lame tak lame lah, tapi terasa jugak lah meninggalkan blog ini tanpa ter-update kan. so ? hari nih puasa ker brapa dah eh ? 8 kan ? tinggal lagi 22 hari lah kiranya eh ? woo cepat jer. huu~ SPM pun cepat jer nak menjelang huu~ damn.

okay lupekan seketika, meh kita tgk apa yang ada dalam entry aku kali ini. masa hari jumaat hari tuh kan, aku ada lah blajar dengan cik Dhiva haha bukan cikgu yer, kawan kami dalam kelas tuh. well memandangkan dia seorang jer yang berbangsa india, kami pun tanya lah dia, ehem, dia menjadi cikgu..

haha kami tanya perkataan dalam bahasa india,

saya sayang awak = Na Unna Kadhelikeren ! (sebut leklok weh, kasi asah itu lidah baru boleh)
jangan bising, duduk diam = satem poda dey..cumma okare . HAHAHA

thaks to dhiva :)

okay, korang boleh sebut tak tuh ? haha kalau korang nak kelainan sikit masa ckp dekat orang tersayang ker kan, asyik dok i lep u jer kan, tukar lah sikit, cer cakap na unna kadhelikeren. HAHA mesti ternganga lahh pakwe2/makwe2 korang tuh. HAHA

ohh ye , klau korang nak letak nama orang, macam contohnya : Azmi, saya sayang awak. korang boleh letak nama tuh kat depan, jadi lagu nih : Azmi, na unna kadhelikeren. HAHA aku suka bila sebutnya, lidah aku boleh sembang hindustanhey kot ? ahaha aahh bedal jer lah..

kalau kelas kome bising ker, korang suruh diam depa tak paham bahasa kan, korang cakap lah satem poda dey..cumma okare. HAHA mesti depa diam tros. aku jamin, nanti depa diam sekejap, pastu tgk korang, tros gelak. HAHAHAHAHA !

ok2 dah dah lah tuh, haa itu jer lah tips yang aku bg. haha hanya perkongsian ilmu :)
selamat berpuasa, dan selamat berbuka puasa.

Makan ketupat dengan lodeh
bila lapar panggil mak,
Berbuka puasa jangan berlebih
nanti takut jadi mok.