Oct 9, 2009 with 0 Comment(s)
penceritaan ini adalah hasil drpd pengalaman sese0rg yg di ambil oleh ak unt0k d jadi kan sebuah cerita... huruf "N" didalam penceritaan ini merujuk kepada name sese0rg itu.. kepade sesiapa yg membacer.. hayati lah ia... ;)
by : MUHAMMAD LUQMAN

PART 1 :



"N", sebenar nyer pertama kali aku melihat dirimu semasa d dlm klas pada hari pertama persek0lahan. Masa tu aku, Noh dan Qui duduk blakang dan ko n the geng duduk di barisan meja hadapan kite 0rg. Dulu mungkin kita tak mengenali antara satu sama lain tapi ak mase tu memang suke tgk muke ko. Akupun tak tahu knape. Dulu ada bdk2 dlm klas tu buat g0ssip yang ak suke kan ko. Tapi mase tu aku x ckp pape pun pasal gossip tu. Ko pun marahkan bdk2 yang buat gossip tu kan? Aku pun marah juga tp mase tu mmh ak suke k0..

Lama lps tu dalam beberapa bulan slps tuh. Mase tu bru ak tahu yang ko sudah brpunya. Aku pun tak akan tahu juga kal0 ak x mencer0b0hi myspace ko n dak lelaki tuh.. Masa ak tau pasal tuh, ak gelak sorang2. Aku pun tak tahu knape.. haha Tapi ko tak pernah pun sisihkan ak. Aku pun sama. Kita jadi bestfriend. Ko pun adew cakap yang kita jadi besfwen tapi masa tuh k0 tak tahu lagi yang ak suke kat k0.. Ko pun tahu yang prangai ak suke main2 n selallu buat k0 tergelak.

Lepas tu, ada satu malam... Aku ada mesej2 dgn ko. Masa tgh mesej tu ak ada ckp sesuatu :-

Aku : Weyh ko na tau x ak minat n ske kat sape..?
N : Nak3 . ko ske saper ?
Aku : Aku suke k0 lah..
N : Haha ko ni ske main2.. cakap lah ko ske sape..?
Aku : Laa..betol lah.. ak ske ko.
N : errmmm
Aku : knape? haha ak tau msty ko x cayekan.. hahaha tapi siyes ak ske ko..
N : Knape ko ske ak ?
Aku : Ntahlah, tapi ko jgn risau.. ak tau k0 dah ada empunya.. hahaha
N : 0uhh..
Aku : Sebenarntya dah lame ak ske.. Mase mula2 ak kenal k0 dulu.. ko engat x yang aada bdk2
dalam klas buat gossip tuh 2? sebenarnye gossip tu bet0l.. hehehehe
N : 0uhh.. nape k0 x ckp dr dulu lagi..?
Aku : Dulu ak x kenal sgt ko.
N : errmm.. ko nak tau sesuatu x.?
Aku : ape die?
N : Aku pun dulu mase f0rm 2 ak minat ko..
Aku : Haaah! yeke.. hahaha lah nape la ko x bg tau ak awal2?
N : Dulu ko macam sombong je x pndang org lain langsung..
Aku : laa.. dulu ak mne la kenal ko.. ko pon bkn na tegur ak adoii...
N : Aku ni p0mpuan.. x branu laa ape la ko ni...
Aku : hehhe.. ermm kalo x mesti ak nan ko hehehe ;P
N : hehehe...
Aku : Dah nak buat macam mner kan.. Dah x da j0d0h kah3
N : a;ah ala xperla kite still bleh jd kwn besfwen kan ?
Aku : a;ah hehehe
N : Teman tp mesra hehehe
Aku : ye2.. hahaha bet0l2 hakx3

Selepas malam tuh bawu ak lega sebab ak dah luahkan semuanye dah.. Tapi ak maseh suke kan ko. Walaupun ak ske, tapi ak tak akan kacau hubungan ko nan die.. Aku pun selalu bagi semangat kat ko ble ko msj ak n ckp ka ak yg ko tgh saket aty ke sedeyh ke dgn die. Aku selalu cakap kat ko yang sabar je 'laki suke buat p0mpuan mara, saje na test' tuh yg ak ckp kan kat ko. Lepas msj ngan ak mood ko pun jd el0k balik kan ? Ko cakap ak lah teman ko ketika sedih yang berat dan jdkan ko el0k balik. Bibirku hanya mengukir seyuman..

bersambung di part 2.... ;)