Feb 20, 2011 with 5 Comment(s)
kepada sesiapa yang tak suka membaca benda benda menjijikkan seperti CINTA, JIWANG dan yang seangkatan dengan nya.. SILA TINGGALKAN BLOG INI DENGAN SEGERA. plastik untuk muntah tidak di sediakan. harap maklum.

ok, jika anda anda ingin membaca , just read it :-

"lelaki dan perempuan tidak boleh menjadi sahabat, kerana CINTA akan menjadi penghalangnya"

kata2 itu aku ambil daripada cerita 'hum tum' ala cerita hindustan dekat tv3 tuh. yang dia melukis kartun nama hum tum tuhh.. tgk tak ? kalau tak tgk, rugi wokk. aku suka dia lukis, smart jugak lah katun dia. hoho. ok sebenarnya bukan cerita hindustan yang aku nak post pada post yang kali nih.. aku nak cerita pasal benda lain, sambung baca di bawah..

ok, memang benar barangkali apa yang orang kata, cinta memerlukan pengorbanan. cinta itu sendiri yang korban kan hati setiap manusia. perasaan cinta dan sayang bagaikan tali yang sudah tersimpul dan terikat mati. agak sukar hendak pisahkan antara kedua duanya. bila baru, ia manis. bila lama, ia pahit. kalau dulu bibir mengukir senyuman, tapi sekarang mata mengalirkan tangisan. itu lah kehidupan. kenyataan dalam percintaan. hidup tak selalunya indah, tetapi yang indah sentiasa hidup dalam kenangan. hidup adalah gabungan antara derita dan kebahagiaan. ia menguji ke imanan seseorang. malangnya, ramai orang yang tidak sanggup menerima penderitaan hidup dan bertindak mengikut hati serta perasaan tanpa menanyakan akal.

anda sudah baca perenggan di atas ? so what do you think ? betol tak apa yang aku taip kat atas tuh ? tapi bagi aku lah kan, hidup nih bukan macam cerita hindustan lahh.. jangan dok ikot sangat lah hindustan tuu, stakat nyanyi lagu dia tuu boleh lahh.. hahah yelah, hidup nih bukan drama filem or apa2 yang tak wujud kan ? hidup nih keyataan realiti ! sedor sedor !! bukan mainan tidur, bukan mimpi cik kak cik abang..

huh, kadang2 kan, perkara yang kita suka buat tu lah yang mnjadi penyebab kepada kejatuhan perhubungan antara manusia. ye lahh.. sebagai contoh, kita suka tak ber-FB ? kalau tanya sesiapa pun mesti ada punya lah FB tuu.. 24jam/7hari duduk mengadap FB. kalau tak online sehari memang tak sah kan ? hah. nih aku nak buad contoh lahh.. awek korang ada FB, korang pun ada FB. tapi korang nih lagi activer ber-FB daripada awek korang.. dok layan member itu member ini.. pastu ada suatu hari, awek korang online. masa tuh korang dok sembang dengan member lain.. kalau laki takpe lah kan, tapi buat nya korang masa tuu tengah sembang dengan member pompuan ? yelah sembang tuh tak de lah guna "i u i u" just biasa2 lahh kan. MEMBER jer.. tapi awek korang bukak profile korang, tgk wall tuh penuh dengan gambar member kornag yang pompuan tuu jer.. macam mana agak nya dia rasa ? dah lah korang tak prasan awek korang tuh on. lame lepas tuu baru prasan awek korang on. baru nak tegur dia dah off.. sebab apa laju dia off ? agak agak sebab apa ?

kalau aku lah, aku akan terfikir, ehh dia on lahh.. tapi baru nak tegur dia dah off. kenapa ehh ? lain macam jer ? ker dia bukak profile aku, dan tgk wall aku penuh dengan gambar dan komen2 si fulana bt fulan nih ? adoiyaii dia marah ker ? tak kan tak marah.. kalau aku pun, aku jeles tgk sembang dengan orang lain sampai awek or pakwe sendiri on pun tak nak tegur.. kan kan ? ==" itu bagi aku lah, kalau aku kat pihak awek korang.. dah tuu ? macam mana korang rasa ? tergugat tak hubungan tuhh ? tergugat kan ? haaa tuh lah sebab kene pikir panjang bro.. not only for bro, all people lah senang. tak kire male or female.. semua tuu kena jaga wooo.. takpe takpe, kalau awek awek or pakwe pakwe korang dah merajuk ker apa ker sampai kornag antar mesej tak jawab, off phone apa semua.. korang cuba hantar msj nih :-

Duku anggur dari siam,
Bolehkah di tanam bersama ciku?
Aku tegur engkau diam,
Marahkah lagi engkau padaku ?

cuba try test tgk... hahaha kalau dia tak balas lagi.. pndai2 korang lahh nak pujuk macam mana.. mesti korang kenal punya pasangan korang kan ? ehh kenapa aku rasa macam aku nih jadi doktor cinta ? HAHAHA sorry, saya takde PhD atau master lagi.. so takde doktor2 nih lagi yee.. SPM pun tak lepas lagi. hahaha aku just nak share jer. bak kata pepatah, sharing is caring and not to make others crying :) pepatah mana lah datang tu ye ? haha almaklumlahh DOKTOR lah katakan.. hah ! renung renung kan, dan slamat beramahh.. hahaha

sementara tuu, jangan tension2.. kita layan lagu nih dulu :-


Kabhi Koi Mujhse Na Kahe Oh My Darling I Love You