Mar 20, 2011 with 0 Comment(s)
salamualaikum..

hello ? :D bertemu lagi kita di blog ini. aku menaip tidak lain tidak bukan, mesti nak meluahkan apa yang berlaku pada masa kini. HAHA tak kira lah, mengutuk ke, memuji ke, apa apa lahh yang aku rasa aku nak taip aku taip. so, untuk entry yang kali nih, aku nak menyatakan pendapat aku mengenai BERANI . dalam bahasa white people brani = brave. aku bukan nak bercakap mengenai besi berani iaitu magnet, tetapi aku nak cakap mengenai orang yang berani.

siapa golongan yang berani nih ? nanti aku bagi tahu. sebenarnya berani nih boleh dibahagikan dengan pelbagai aspek. antaranya ialah :-

1. berani dari segi aspek perasaan.
2. berani dari segi aspek fizikal (ini takut sikit)
3. berani dari segi aspek penegasan (pendirian)
4. berani dari segi aspek well aku pun tak tahu ada ker tak aspek mulot ? percakapan ?

haha itu lah di antara nya yang aku agak lah kan. tapi kan, perlu ker setiap manusia nih bersikap BERANI ? hoi ! mesti lah perlu dowhh ! ye lah kalau tak brani, macam mana kita nak hidup.. tak de pendirian lah.. haha kita mesti brani menyatakan apa yang salah, dan apa yang kita rasa betol kan ? aku pun ada jugak BERANI nya.. hah ? apa yang aku berani ? well kalau korang sentiasa menziarah blog aku nih, kau orang tak prasan ker aku slalu mengutuk orang ? mengutuk dari segi apa yang aku rasa betol lah kan ? hahaha itu dikira sebagai berani lah tuh.. berani menulis benda benda macam tuh..

wait a minute.. korang marah ker kat aku bila baca post yang lepas2 tuh ? hekhekhek . sorry laa cik kak, cik abang, cik adik semua.. bukan niat nak bagi orang marah, tetapi aku memang rasa gatal tangan nak taip benda tuh semua, so ? haha aku bukan nak melangsi langsi.. maaf yer. ini kerana aku TERlebih brani kowt ? HAHA ehh dalam perhubungan (pompuan-laki) pown ada KEBERANIAN di situ.. ye lah kalau korang korang tak brani, macam mana nak melamar awek korang tuh ? hahah kan kan ? tapi ada yang terlebih BERANI. sesuka hati dia jaa setiap kali jumpa anak dra lawa, trus mintak no. setiap kali jumpa mesti mintak no. hoi ! kau ingat semua anak dara kat MALAYSIA nih kau sorang ja nak conquer ? hak tuih ! hahaha

jangan buad kerja gila sangat lah. agak agak lah. kita kene brani BERTEMPAT dowh. ==" macam mat rempit.. brani tak bertempat.. mat rempit nih semua nya brani brani dowhh.. brani mati. kalau lah di kumpulkan mat rempit di seluruh MALAYSIA nih, dah boleh buad satu angkatan tentera brani mati, pastu kita hantar pegi bantu rakyat dan tentera LIBYA untuk melawan tentera penceroboh (US,PERANCIS, dan lain lain) ada jugak faedah nye kan ? boleh BERJIHAD ! brani mati untuk mempertahankan kedaulatan bangsa ISLAM.

so..akhir kata daripada aku, BERANI KAN LAH DIRI ANDA UNTUK MEMPERKATAKAN PENDAPAT atau MEMBERI KOMEN terhadap orang atau benda yang terjadi di sekeliling anda. tak payah risau, kita bukan nya menjaga tepi kain orang. kita hanya menyatakan pendapat kan ? sekurang kurang nya kita brani memperkatakan apa yang kita rasa BENAR. fikirkan lah :)

sorry kalau ada tersalah cakap. maaf maaf dan maaf. sekian, salamualaikum :D

kata2 untuk entry kali ini :-

Berubah itu mungkin mudah, tapi kekal dengan perubahan yang dibuat itu mungkin payah – DR. HM TUAH ISKANDAR al-Haj