Mar 16, 2011 with 3 Comment(s)
hah ! hello , bertemu lagi kita pada hari ini *ceh gaya macam sembang jadi pgacara dalam tv jer. haha ok2 hari nih aku nak bercerita sikit tentang benda yang dipanggil Short Message Service atau pun ramai yang cakap SMS jer kan ? padahal tak tahu apa makner SMS tuh. HAHA dalam bahasa melayu nya dia di sebut Khidmat Pesanan Ringkas. okay apa sebab aku nak menulis pasal SMS nih ? takde..kemarin aku dok makan nasi kan. pastu phone aku berbunyi.. ada orang hantar msj. and then aku balas lah.. dok main balas2 msj sambil makan. haha pastu tetibe aku terfikir.. eh ? tak boring pulak budak2 macam aku nih dok bermesej.. ye lahh hari2 dok tanya benda yang sama kan ?

antara benda2 yang SELALU dimesejkan :-

1) hello ? ganggu ker nih ?
2) ohh, tgh buad apa tuu ?
3) sehad hari nih ?
4) dah makan ?
5) tak kuar memane hari nih ?

and bla bla bla bla~ merepek2 hahaha

okay, kalau kita tgk lah kan, memang hari2 kita akan msj benda yang sama, mungkin cara penulisan SMS nya sahaja yang berbeza tetapi soalan itu tetap sama. aku pun pelik kan ? kenapa ehh ? kenapa kita tak terasa boring dok ulang benda yang sama setiap hari (kalau msj dgn bf/gf la) kalau dengan kawan2 lain pun, dok msj2 pown hampir benda yang sama.. MELAINKAN, msj kawan untuk menanyakan mengenai kerja skulah, aktiviti skulah, bila ada perjumpaan apa semua.. itu jarang2 lah kan..

aku cakap nih sebab memang terjadi kat diri aku.. wooo aku pun minat msj msj nih. HAHA sehari kalau phone aku tak berbunyi tak bergetar tak sah tahu.. melainkan lah kalau aku tutup phone. *tapi jarang aku tutup phone hehehe. KENAPA ehh ? aku pelik nih.. lagi satu, dah msj benda yang sama setiap hari, dok merepek bukan2 apa semua kan, kita tak rasa membazir pun beli topup berpuluh2 hinggit habis cam gi tu jer.. kalau yang jenis suka calling2 nih memang lahh.. tak tahu aku nak kata apa. tapi aku tak suka sangat calling2 nih. erk ? okay pengakuan terbuka *aku takut nak sembang dgn perempuan dalam telefon. HAHAHA itu memang sifat aku, tak tahu kenapa, kalau sembang face to face okay lagi aku rasa. tapi dalam telefon memang aku tak boleh, habis phone aku basah karang sebab tangan aku berpeluh dok pegang hahaha.

dah dah lupe kan pasal aku tuh, nih aku nak bgi pendapat sikit, bagi aku, bila kita msj msj nih kan, kadang2 ia boleh buadkan kita HAPPY. yelahh sapa tak happy kalau dok msj2, pastu buad lawak lawak merepek sikit, dah gelak2. haha yang tak tahan tuh ada yang gelak sorang2 tuh. adoihh dok msj2 pastu gelak sorang2.. gila betol penanga SMS nih hahaha. lagi satu macam aku suka msj malam2 jaa ahaha.. aku dok msj2 tuhh kekadang mulut aku tersenyum dgn sendiri. haha senyum2 tersengih2 sorang sorang lagi. HAHA sampai kan kalau umi aku tgk dia msti kata "sengih2...msj ngan gewey lah tuh.. angau budak nih" hahaha takk bukan angau tapi SMS tuh boleh jadi sebagai medium untuk kita mencari mood kita yang hilang entah kemana.. kan kan ? tapi SMS nih jugak bahaya. ia pun boleh menjadi sebagai bahan atau tempat perbalahan antara orang orang sekeliling. haha ayat aku semua tak leh blah tauu ==" takde lahh tgk lah macam couple2 tuuu... msj2 dok bergaduhh dalam sms.. apa lahh pastu mula lah ada handphone melayang apa semua. HAHAHA ganas betol .

bagi orang orang yang dah berumur lebih daripada 45 or 50 tahun depa menganggap sms nih tak penting.. bukan keperluan hidup pun.. asalkan ada phone, boleh call orang cukup lah. tapi untuk yang budak2 macam aku nih (budak lagi aku nih) kita menganggap SMS nih satu keperluan hidup. maksud nya kalau takda phone, tak leh nak msj2 so rasa nak mati lah eyh ? HAHA tak lah bukan lah sampai tahap tuh. tapi kalau dah terlampau obses dgn benda2 nih, mungkin boleh jadi kan ? bukan zaman nih lah, mungkin zaman akan datang ker ? haaa so aku nak kata kan kat sini bahawa.. SMS nih bagi aku ada kebaikkannya tapi yang banyak adalah keburukkannya HAHAHA. sape setuju ? yelahh membazir duit, membuang masa, gelak sorang2 jadi gila, bergaduh apa semua kan. tak ke bnyk kesan negatif dia tuh ? kesan positif bape kerat jer ada kan ? HAHA lagi satu dengan SMS nih lah ROSAKNYA BAHASA ! haha korang korang nih PRO memang PRO. tapi PROSAK ! haha yelah kalau tulis skema ayat penuh penuh gila babat macam aku menulis blog nih nayaa lahh tak cukup ruang. hahaha ko gila ? tulis panjang2 ingat nak tulis SURAT ka ? hah ?! haha tapi cuba lah jgn jdi perosak bahasa. walaupun korang tak mngaku korang bangsa malayu, sekurang kurang nya, kita tak membuad benda yang negatif.

okay, aku rasa cukup lah stakat ini aku berleter.. korang fikir2kan lah, apa sebabnya kita nih tak boleh nak berenggang dengan phone untuk bersms nih. korang fikirkanlah.. lain orang lain fahamannya. macam biasa, aku nak mintak maaf kalau ada tersalah ejaan, memang aku nih taip laju bebeno *nak kata aku hebat lah nih ? haha takde lah, tapi yang taip laju2 tuh lah menyebabkan tersilap tekan huruf di keyboard nih.. hehe eh tapi kalau korang nak share2 apa2 comment, bgi tahu jer aku.. tak pun add aku kat fb, kita sembang sembang.. usoh ler mike takut dengan teman nih.. haha so, okay guys ! see yaa.. salamualaikum..

kata2 untuk hari ini ialah :-

Lebih baik memandai-mandai daripada langsung tak pandai – DR. HM TUAH ISKANDAR alHaj