Apr 8, 2011 with 4 Comment(s)
hello ! assalamualaikum, apa khabar ? erk aku nih sebenarnnya sakit bibir nih.. bibir pecoh ! hahaha sakit gilo wehh ! pedih =.=" pantang kene air mesti rasa nak menangis. haih, tak boleh nak bergerak langsung kalau gerak sikit, kene tang yang tempat bibir pecah tuh mesti sakit. biasa lah panas2 bibir kat dalam nih macam melecur melecet entah apa kebenda pun aku tak tahu..

okay lupe kan mengenai bibir aku yang aku tahu menawan tuh, jangan jeles. haha ok sekarang aku nak bercerita mengenai MALU ! malu kenapa ? haha jangan gelak bila korang baca pasal nih, aku nak tanya sikit, KENAPA KITA MALU BILA KENTOT ? hahaha XD aku pun tak tahu apa punya prasaan lahh malu sebab terkentut. kalau saja saja kentut tuh memang dia takda rasa malu, main lepas jer, tapi kita nih rasa macam teragak agak bila nak kentut. huh ? hahaha

kentut pulak ada bnyk kategori, kalau korang nak tahu kategori2 nya.. click DI SINI haha kornag baca mesti tergelak punya lah.. aku pun terbuka hati nak buat entry pasal malu kentut nih selepas aku membaca entry di blog itu lah. haha macam2 jenis kentut, dan apa yang ditulis kat situ semua nyaa betol. mungkin dia berpengalaman ? HAHAHA jangan marah .. hehe

okayy, berbalik kepada tajuk entry aku, kenapa perlu malu bila kita nak kentut ? bukan kah kentut itu baik untuk kesihatan ? haha kan kan ? mengeluarkan angin yang tidak di perlukan keluar dari badan aww~ haha aku rasa entry ini aku sendiri yang berasa berat hati nak mengepostkan. haha aku pun tak paham, hina sangat ker kentut tuh ? HAHA stakat bunyi pot.. pet.. prett.. prott (ini tahap kritikal, bergegar lantai) hahaha ok ok.. sambung balik..

ini antara sebab sebab kenapa kita malu bila kentut :-
1) Bunyinya itu sangat menarik minat ramai orang, skali bunyi mesti orang pandang. fames kau.
2) Baunya itu terlampau ber-aroma.. kalah one drop.. nanti buat perfume 2drop perfume okay ?
3) Mungkin bukan budaya kita kentut mengentut nih kan ? haha
4) Memang orang MALAYSIA tahu MALU :) tapi mendedahkan sana sini tak tahu malu pulak.

haa itu lahh antara sebab yang aku terfikir.. aku tak tahu lah kalau ada benda lain, kalau korang terfikir benda lain, korang bagi tahu aku.. haha tapi memang kan, kentut nih adalah salah satu gejala yang jarang di heboh kan.. takda pulak iklan kentut2 kat tv. MARI KITA KENTUT BERSAMA UNTUK MENYIHATKAN BADAN. haha itu boleh dijadikan sebagai tajuk untuk buat KEMPEN oleh kerajaan, menteri kesihatan ? belia dan sukan ? hahaha apa apa lahh..

konklusi nya di sini, KITA MEMANG MALU BILA KENTOT. bagi aku lah kan, agak agak lah kentut tempat orang ramai, kot ye pon, pegi tempat lain laa.. HAHA private sikit ! jangan buat muka tak malu.. tapi jangan pulak korang tahan nak kentut tuh, nanti penyakit tak keluar daripada badan. haha melainkan masa tengah sembahyang, haaa itu korang kene tahan sampai bergetar getar badan lahh HAHAHA..

pape pun, aku membuat entry ini hanyalah untuk suka2, melawak, dan sebagainya lahh.. haha takda nak mengutuk sapa sapa pun.. just terbaca entry dari blog orang lain mengenai jenis2 kentut yang linknya korang boleh tekan dekat atas tuhh..

so, seperti biasa, maaf kalau ada tersalah taip, tersalah kata.. tidak ada niat di hati, cuma ada prangai yang nakal. haha byebye, salamualaikum~