Apr 5, 2011 with 6 Comment(s)
hello :) salamualaikum.. apa khabar semua ? sehat ? alhamdulillah. aku pun sihat disisi keluarga dan orang yang tersayang aww aww~ haha okay sorry TERgedik :P okay kalau korang tgk tajuk entry aku untuk kali ini, aku letak tajuk "PERLU KE MELUAHKAN?" luahkan apa ? apa yang di maksudkan dengan meluahkan ? sebenarnya, aku nak bercakap mengenai lelaki yang jenis suka meluahkan perasaannya. huh ? macam pondan pun ada. HAHA tak lah, memang tak salah nak luahkan perasaan dekat makwe makwe korang tuh, girlfriend2 apa semua tuh kan.. tapi agak agak lah..

okay, mari kita fikirkan kenapa aku cakap kene "agak agak" haha. macam nih, contoh lah kan korang jadi makwe kepada pakwe2 korang.. and then, pakwe2 korang nih suke bebeno meluahkan isi hati.. pntang msj, mesti nak cakap pasal diri dia.. sekejap kejap, nak luahkan isi hati tuh.. manje bebeno, sikit2 cakap pasal masalah, problem.. bukan skali dua, tapi sejak menjadi pasangan sehingga lah bertahun tahun. HAHA tak gila ker ? eeiii idok ler aku menahan perangai macam tuh.. tak bosan ker hah ? tak rimas ker ? apa kau ingat makwe makwe korang tuh tempat nak menyelesaikan masalah masalah korang ? tempat nak luahkan segala apa yang terpendam dalam hati ? heyyy ! come on lah bro bro sekalian.. cuba fikir, kita nih lelaki.. kita buat lah cara lelaki, kadang kadang, berdiam itu lebih baik daripada bercakap.. kita try lah selesaikan masalah kita dgn sendiri dulu.. tak payah lah semua nak di ceritakan kat makwe2 korng, depa pun lama2 akan naik muak tahu tak ?

kesian lah dekat golongan2 perempuan nih, depa pon ada masalah sendiri, tak payah lah kita nak beban kan lagi.. betol tak ? haha aku bercakap macam aku nih berpihak kepada perempuan jer kan ? HAHA tak lah yang golongan perempuan pun sama jaa.. dua kali lima.. korang tuh kena lah jugak paham pakwe2 korang nih pun ada problem, tak payah lah sikit2 nak merajuk sikit2 nak merajuk. haha penat tahu tak ? kesian lah golongan2 pakwe korang nih. HAHAHA tgk macam NHCO. tak de pun nak main merajuk merajuk.. kah3 tett~

okay, lupe kan. so kat sini, kita boleh lihat lahh perempuan dan lelaki kena paham lah.. pndai2 lah nak idup derr tak payah nak duduk bawah ketiak orang lain. tak pun, apa guna ibubapa kita kan ? kita boleh meluahkan perasaan dan ketidakpuas hatian kita dekat depa, depa lagi boleh membantu kita daripada orang lain.. tapi di sini bukan lah aku nak kata kita tak boleh nak share something with our lover, tapi jangan terlampau lah. itu jer yang aku nak cakap, jangan terlampau.. takkan lah masalah lelaki pun nak bagi tahu ? lainlah kalau korang dah kawen, suami patut tahu mengenai isteri, isteri pun sama lah.. kan ? kan ? sapa yang tak setuju ? sorry ! ini sebuah pendapat, tidak ada kena mengena dengan yang hidup atau pun yang telah meninggal dunia.

AGAK AGAK lahh ketika anda ingin meluahkan sesuatu.. lagi satu, fikir lah dulu.. takkan benda benda yang bukan2 nak di bagi tahu kan ? bagi tahu yang penting2 sudah lah.. dan yang berkaitan dengan diri depa jugak, takda lah depa rasa "eeewwwww ?" haha nanti malu ja kalau pasangan korang kata "itu pun nak kene bagi tahu ker ?" haha gila aku lari duduk dekat india woo.. stakat nak menggedik tuh tak kesah sangat lah bagi aku HAHAHA ! jangan menggedik dengan orang lain udah lah kan ? lagi satu tak payah nak OVER sangat.. ini memang aku menyampah bila tgk antara golongan2 atau kumpulan2 kecil di sekolah aku, hish ! tak tahu malu betol, tak paham aku =..=" sorry kepada sesiapa yang bersekolah dengan aku. haha bukan semua lah, ada segolongan kecil ja.. aku nih memang jenis sedap mengutuk ornag dalam blog, kalau depan2 aku takda kuasa nak meng-sound diorang.. siapalah aku nih kan ? keh keh keh.

aku rasa, cukup lah aku mengkritik dan mengumpat mengenai diri orang orang sekeliling aku nih, aku saja nak menyatakan apa yang aku rasa betol di fikiran aku nih. aku bukan nak menyatakan keburukkan orang, tapi benda nih selalu terjadi dan memang ada dalam masyarakat sekeliling aku.. kita manusia, diorang pun manusia... apa kata kita berfikiran melalui cara manusia berfikir. jangan main redah jer, kan ? fikir dulu.. sorry kalau ada sesiapa yang terasa hati, aku bukan nak kata korang, tapi hanya sebagai nasihat semata mata.

okay guys ! sorry ! dan terima kasih kerana sudi membaca mengenai pemikiran aku nih. haha okay, harap kita berjumpa lagi, byebye, salamualaikum :)