Apr 22, 2011 with 0 Comment(s)
hello, salamualaikum.. apa khabar semua ? baik ? alhamdulillah. aku tak berapa nak sihat nih, tekak sakit, batuk2.. selsema dan demam. haha takpe, biarkan, asalkan aku masih kuat untuk menaip blog aku nih walaupun kali nih aku tak akan update panjang2.. tapi..boleh laa... okay, tajuk entry untuk kali ini berbunyi "rasa gembira"..

kita akan rasa gembira bila semua masalah kita selesai kan ? kita akan rasa gembira bila rakan2 kita gembira.. kita akan rasa gembira bila orang yang kita sayang gembira dengan kita.. macam macam lagi perkara yang boleh membuatkan kita rasa gembira dalam hidup ini.. kadang2 benda benda yang tak masuk dek akal pun boleh membuat kan kita jadi gembira.. gembira itu perlu dalam kehidupan. takkan lah nak badmood sepanjang masa kan ? sesekali, kita kena lah senyum :) senyum tuh kan sedekah.. dan senyum akan membuatkan kita jadi lambat nak tua. percaya ? takpercaya takpe. :P

okay, aku sekarang nih tengah rasa gembira jer, walaupun aku tgh kurang sehat.. tapi aku gembira.. haha tak tahu lah kenapa.. kadang2 aku pun pelik dengan diri aku nih.. membuat sesuatu tindakan atau perkara tak bersebab. ada jugak dia datang secara automatik tanpa kita sedar, kita gembira.. haha bukan gila, tapi itu lah aku. kadang2 tetibe jer badmood takbersebab jugak.. ini lah bahayanya sesiapa yang duduk disekeliling aku.. korang pun mesti hairan, apa bendalahh yang aku dok merapu nih kan ? haha sebenarnya, aku pun hairan dengan diri aku nih.. aku tak tahu apa yang aku taip sebenarnya.. hahaha tetibe jer jari jari aku menekan nekan keyboard nih. haha korang baca jer lahh.. aku dah takde bende lain nak cakap.. kang tak terupdate lah blog aku nih.. berhabuk melukut di tepi gantang pulak..

dalam hidup, ada masa kita serius, ada masa kita main main untuk mendapatkan kegembiraan. yelah, tak semua manusia hidupnya sama.. ada yang kaya, ada yang sederhana, dan ada jugak yang kurang berkemampuan.. selain itu, ada jugak orang yang cantik, sederhana cantik, dan kurang cantik.. tak kira lah kita berada dalam kategori mana pun, kehidupan ni same jer.. semua orang diuji.. redho jer lah.. tapi sentiasa lah senyum, kalau kene marah pun, jangan kita dok tengking2 balik. cuba kalau ada orang marah kat kita, kita senyum.. apa yang orang marah kat kita tuh akan rasa ? haha jangan lah pulak senyum sampai sengih2 nampak gigi.. itu muka mintak penampor namanya sapa tak sakit hati kalau tgk korang buat muka cenggitu.. huih.. tak kira lah, kita nih budak budak ker, remaja ker, orang tua ker... semua orang akan ada masanya untuk bergembira. jangan tension2, nanti kepala cepat botak :) dah awek lari. hihik.

okay, aku rasa cukup lah untuk entry yang takda point nih, haha takde motif apa benda yang aku nak cakapkan di sini. adoihh.. okay motifnya kita perlu lah SENYUM dan GEMBIRA dengan apa yang kita ada :D chill yawww~ jangan buat muka ketat.. tak elok untuk kesihatan zahir dan batin. haha sayangi diri anda.. sayangilah orang yang sayangi anda.. sentiasa senyum, dan selamat bergembira :) chill ! salamualaikum.

ikhlas dari - muhammad luqman bin zulkifli .