May 31, 2011 with 3 Comment(s)
kadang2 orang akan marah bila cuaca hujan.. kadang2 orang akan marah jugak kalau cuaca panas.. habis.. apa yang manusia nakkan ? mungkin manusia tak pernah nak tahu apa yang ada disebalik perkara yang terjadi. bukan nak amek isi isi yang tersirat daripada sesuatu kejadian, tapi mereka still nak mengulang kembali kesilapan mereka. aku memang tak paham dengan orang orang nih.. kenapa ye ? itu yang aku pikirkan..

yelah, aku pun bukan baik sangat kan ? kadang2 ada jugak dalam tak sedar aku buat benda yang merepek. tapi itu 'tak sedar' tapi korang ? aku rasa korang sedar yang apa yang korang buat tuh satu kesalahan, dan korang nak mengulang lagi kesalahan yang korang dah buat ? mungkin lahh kita nih otak tak matang lagi, tapi kalau nak tunggu matang baru nak pikirkan benda2 macam nih payah lah.. payah hidup.. kenapa kene tunggu sumer tuh ? bukan ker kita nih dah disediakan 'otak' ? pikir lah sikit bhaii..

sebenarnya bnyk persoalan yang bermain dalam pikiran aku nih.. kenapa ? mengapa ? bole ker ? apa nak buat ? dan lain lain.. dalam hidup bnyk bende kene pikir. kene pikir orang lain, kene pikir diri sendiri dan lain2.. tapi kan, kadang2 kita kene pilih sama ada rakan, atau orang lain.. baru kita dapat tentukan apa benda yang kita kene buat..

korang tertanya tanya tak apa benda yang aku dok merepek nih ? maaf ye. ini bukan merepek, ini adalah benda yang ada dalam pemikiran aku. kenapa, mengapa dan siapa.. itu lah yang sedang bermain dalam pikiran aku.. tak pe lah, biarkan jawapan datang satu demi satu.. just wait and see.