Jun 15, 2011 with 7 Comment(s)
salamualaikum,
bila berblog walking td, terjumpa satu blog nih daripada follower aku. actually, aku tak tahu siapakah gerangan si penulis blog tersebut, tetapi hanya dikenali daripada nama blog beliau iaitu Addin.chaos. aku tertarik bila baca blog dia.. tgk dekat header pun dah ada satu kata2 yang cantik bagi aku.. that is :-

obstacles are not the end of everything, morning always comes after night, so there will be always a solution.

mendalam maknanya. haha dan aku paham :P gila bangga paham bahasa inggeris nyeh~ okay kenapa aku tertarik dengan blog beliau ? sebab hampir setiap entry dia terdapat satu kata2 penguat yang bgi aku cantik lah. tak tahu kenapa aku cakap cantik. haha kalau korang nak baca sendiri, pergi lah ziarah di blognya iaitu http://littlemissaddin.blogspot.com/

ok, aku nak mencedok sikit isi di bawah entry KENAPA KAMU KECHIK ? itu lah tajuknya.. entry ini mengisahkan keadaan fizikal seseorang, seperti contoh diri beliau kecik rasanya ? haha okay, semua orang 100% perfect kan ? so aku pun begitu juga. aku kurus ! HAHA okay pengakuan. memang aku kurus kering nih. bukan penagih dadah okay ? haha aku dah tinggi, kurus pulok tuhh. haha tgk pun tak berselera nak peluk kan ? ==" ceyh. haha okay, aku bukannya tak makan, aku makan wehh. kalau kira dah bnyk aku mkn.. mungkin badan aku nih jenis tak boleh nak mengeluarkan isi lagi bnyk kat badan aku nih. haha

hoi ! THIS IS ME ! yee mungkin aku mempunyai genetik2 macam nih, bak kata beliau :-

ni sebab genetik dari family la :) dari keturunan kot. Genetik merupakan bidang sains yang mengkaji fenomena pewarisan dan variasi dalam semua makhluk hidup termasuk bacteria. bila dah macam tu memang tak boleh nak buat apa la kan .

haa itu kata nyaa.. ye ye ! aku sokong ! HAHA *dan dan sokong yelahh sebab memang terjadi kat diri sendiri kan ? har har. so ? ada masalah ?

beliau jugak ada mnyatakan dalam entry tuh benda ni :-

Dr. James Gordon Gilkey berkata :

"keinginan untuk menjadi diri sendiri adalah sesuatu yang sudah tua setua sejarah dan sangat umum seperti hidup manusia. begitu juga dengan halnya dengan keinginan tidak menjadi diri sendiri, ini menjadi punca yang sering menimbulkan masalah kejiwaan"

yaaa.. so for the conclusion, jadi lah diri anda.. be grateful of what you have. okay ? dan ada kata2 terakhir yang jugak aku cedok dari blog beliau, iaitu :-

dalam penciptaan ini adalah sesuatu yang lain, yang tidak ada seorang pun menyerupai kita dan sebaliknya, sebab Allah telah membezakan setiap satunya di antara makhluk.

sekian, salamualaikum. terima kasih to Addin.chaos :)