Jun 26, 2011 with 0 Comment(s)
bak kata pepatah yang aku tak tahu dari mana asal usulnya, berbunyi begini :-

hidup tanpa handphone, bagai bernafas tanpa oxygen

kadang2, susah kan hidup nih.. hidup manusia nih dah jd macam bergantung kepada 'benda' atau teknologi dah.. hidup jadi susah kalau sehari teknologi takde dalam hidup kita. sebagai contoh, handphone, handset, or apa apa lahh orang panggil. benda nih aku rasa cukup penting dalam hidup aku. mungkin lah aku dah memang slalu menggunakannya tanpa sedar, benda nih dah jd sebahagian daripada hidup aku. handphone nih aku anggap dah macam bini kedua aku dah. komputer bini ketiga aku.. bini pertama pulak ? itu tak payah tau. hehe.

ermm, kadang2, manusia nih suka ikutkan perasaan.. yelah kan, biasa lah tuh. manusia.. even aku sendiri pun dok ikot prasaan sumernya.. hidup manusia sekarang berdasarkan hati dan perasaan, bukan berdasarkan akal fikiran. ini memang aku mengaku yang aku sendiri pun macam nih, yelah kalau tak, takde lah aku pegi tumbuk tingkap kaca bagai tuh kan ? ermm. aku bukan nak cakap apa apa pasal ikot emosional apa semua nih, tapi aku nak bercakap pasal handphone.


kenapa lah awak pergi baling handphone tuh sampai berkecai ? kot yer pun, baling lah benda lain, baling buah tembikai ker, baling epal ker, benda2 yang tak merugikan sangat dan benda yang tak memberi impak kepada saya nih. haih~ kot ye pun marah, jangan lah buat macam tuh. tgk sekarang, apa nak dibuatnya nih ? macam mana nak text or calling or pape jer lah.. macam mana nih ? nak guna burung penghantar surat ? erk. skali burung tuh kene tembak dengan pemburu, di buat sup skali dengan surat2 tuh direbus kang.

walaupun kita nih tengah marah, jangan lah sampai buat macam tuh. heh tau tak, saya yang merana nih, ceh ! haha dah lahh takpe, nanti kita guna posto posto hahahaha. takde lah gurau jer, sekarang nih yang penting, cuba kawal emosi2 korang sumer tuh okay. jangan buat benda2 yang di luar tabi'i .. ? erk apa tuh ? hahaha takde2 lupe kan. aku rasa cukup lah untuk hari ini ehh ? nak pegi polo sat gi, nak main tepung ! haha happy birthday mohammad farhan bin norhisham.


ehem, hahaha dah lah weh, bye~
p/s : kesemua perkara ini takde kene mngene dengan yang hidup, atau yang telah meninggal dunia~ :)