Jun 12, 2011 with 0 Comment(s)
kalau menulis benda yang hati kita cakapkan, mungkin penuh page blog nih. tak habis2 kan ? sebab tuh kita pernah dengar kata2 'ikot hati, mati' memang betol.. mungkin hidup manusia nih kebanyakkan nya mengikut hati, tak mengikut akal. mungkin lah kan ? tapi kadang2 rasa best jugak ikot hati nih, boleh buat muka masam.. tak senyum.. tak ceria.. garang setiap saat. yes ! dan itu lah di panggil ketiadaan mood di dalam diri. dia melarikan dirinya.. terbang ke langit biru tanpa hala tuju.. ye ! dan sekarang aku menaip dalam keadaan MOOD ENTAH KEMANA !

sebenarnya, kadang2 susah jugak nak hidup ikut akal.. kita letakkan hati dan prasaan di belakang, memang susah.. sebab apa dalam hidup kita perlu kan kasih sayang. kalau takde hati dan prasaan, macam mana nak wujud benda tuh ? kan ? dalam hidup jugak kita perlukan something yang mampu membuatkan kita gembira.. prasaan ceria, suka.. memang lah hidup nih penuh dengan masalah.. problem sana sini.. tapi setiap problem tuh, mesti ada cara penyelesaiannya.. sebab itu lah HIDUP perlu ada CARA.

aku memang pndai bercakap, pndai menaip, pndai berfalsafah segala bagai.. tapi diri aku sendiri yang tak boleh nak ikut cara yang telah aku nyatakan kat atas tuh. sebab apa ? sebabnya aku tengah ikut hati.. ikot prasaan.. TERLAMPAU MENGIKUT, phm tak ? yes ! aku sedang moody. kalau tgk muka aku macam muka orang tak berperasaan. takde senyuman langsung kat muka aku. hanya nampak masam jer.. tak payah lah korang nak jilat, rasa2 muka aku nih.. tgk pun boleh tahu masam or manis muka seseorang.

tak ada kasih sayang pun susah, ada kasih sayang pun susah.. so ? macam mana kita nak hidup nih ? kalau takda kasih sayang..rasa diri alone jer, takde sesape kesah.. tapi bila ada, bergaduh sana, bergaduh sini.. cemburu tak tentu pasal. huh ? bodoh bukan ? ha'ah aku memang bodoh. aku sedar diri aku tak pndai macam korang korang semua. takpe, korang baca jer lah ayat ayat orang yang tak brapa nak pndai nih.. sebenarnya aku menaip memerli diri sendiri.. mengutuk diri sendiri.. kenapa eh ? aku pun tak tahu. sejak bila lah aku berubah jadi macam perempuan nih.. sikit2 terasa, sikit2 moody, sikit2 nak marah sana marah sini.. bukan kau dulu jenis orang yang tak kesah ker luqman ? orang kutuk kau pun, kau bukan marah, kau gelak ada lah.. orang tgh marah, kau pegi main2 dengan diorang, last2 diorang tak jadi nak marah sebab gelak.. itu aku dulu ker ? ye kot ? tapi kenapa sekarang dah berubah ? aku tanyakan diri aku sendiri kenapa.. tapi aku tak boleh jawab persoalan nih, aku takda jawapan untuk persoalan ini.. aku tak tahu !

perubahan ini aku sedar.. tapi aku saja buat2 tak sedar, tak endah sebab tak nak bgi ornag lain tersedar juga. tapi malangnya, diorang diorang pun prasan yang aku brubah. sorry lah. aku berubah. ok, manusia berubah. dulu kecik sekarang besar..esok lusa bertambah besar.. itu aku tak tahu.. memang manusia berubah. sorry kalau perubahan aku nih buat korang terasa. bye.

ada 3 orang yang aku nak menyatakan sesuatu disini :-

1st person : sorry, aku memang.. entahh.. aku tak tahu lah kenapa.. aku memang terasa dengan kau, sebab kau aku rasa macam aku hilang segala hati prasaan mood. mungkin kuat sungguh penangan kau dekat aku. takpe lah, bye.

2nd person : sorry, aku termarah kau. bukan aku segaja nak marah, tapi kau bergurau tak kena dengan masanya, sorry lah, aku tahu aku salah.. :|

3rd person : sorry, aku buat kau terasa bila bersembang dengan aku. kau paham kan ? :|