Jun 22, 2011 with 1 Comment(s)
heh hari nih JPJ dok tunggu depan muka pintu pagar sekolah. heh ? hahaha bahaya betol. tapi aku dengan hanafi dengan berani nya membawa moto keluar dari pintu pagar sekolah tuh. harhar~ sebab kami rasa kami tak membuat kesalahan apa2. lesen, hanafi ada. roadtax okay, topi keledar lengkap. so ? haha jalan jer laa~ td ramai budak2 kat skulah tuh tak keluar. semua pakat tak bawak helmet lah tuh~ kot2 takde lesen and roadtax. haha kesian kome, tunggu lah sampai berjanggut.

tapi td aku ada sedikit (sikit jerr.. dalam 1%) kemarahan kat abang jpj tuh. yelah mula2 ada abang jpj yang jaga kat pintu tuh ia kata suruh berhenti dekat sana and tunjukkan lesen, IC. pastu hanafi pun behenti lah. bila sampai dekat abang jpj yang sorang lg tuh aku pun tanya lah, saya pun kena tunjuk jugak ke ? abang jpj tuh jawab, "ko nak tunjuk ker ? haa tunjuk lah.. tunjuk meh bg kat aku" ehh dia nih langsi pulak aku tanya baik2 cis ! pastu aku cakap "tak lah, nak tunjuk IC ker tak nih ? saya mana ada lesen" ye lah aku pembonceng jer pon. buat apa nak lesen ? aku tnaya nak tunjuk ic tuh sebab pakcik jpj yang 1st jaga kat pintu tuh yang cakap sampai situ tunjuk IC. aku ingat aku pun kene skali lah. pastu abang jpj tuh jawab kerek jer..

aku gunakan bahasa "saya" tapi dia gunakan "aku-ko" kemanakah hilangnya keindahan bahasa anda wahai pegawai penguatkuasa dibawah kerajaan ? ceytt ! porah ! budak sekolah lagi berbudi bahasa dari korang. kenapa ye selalunya JPJ nih dikatakan sombong, berlagak bagai semua lahh.. ohh yaa, maybe korang ada kuasa kan di atas jalan raya. takpa takpa.. gunakan lah kuasa korang tuh.. walau apa pun, alhamdulillah, kami lepas td. cumaa dia tegur sesuatu, no. plate tuh kasi besar sikit. nih aku boleh saman nih, nak aku saman ker ? *mulut diaa haih~ pastu hanafi cakap takpe2.. taknak2. haha

nih aku nak pesan kat sini dua perkara..
satu kepada semua pengguna : ikutilah undang2 jalan raya~ HAHA *perli nih.
kedua kepada orang yang 'berkuasa' : kita orang melayu, ada budi bahasa.. kan budi bahasa itu menunjukkan peribadi kita, bersopan lah sikit. kerja..kerja jugak.. nak kerek tuh lain tempat lah k ?

itu saja, byebye~ jangan marah aahh~ :P