Oct 13, 2011 with 0 Comment(s)
aku berjalan, tgk isi blog, cerita2 orang. dan aku ter-stop dkt satu blog. cerita dia membuat kan hati aku berdebar. bukan sebab takut atau suspens. tapi aku ter-kesian dgn nasib dia. mula lah hati berkata "kalau lah naseb aku jadi sama sepertinya" .

ok, sebenarnya cerita nih tak ada kaitan dengan sape2, cume aku memetik penceritaan dia sahaja. maaf . cerita nya begini :-

"Aku sentiasa berhubung dgn dia melalui phone. mcm biasalah budak2 remaja, tak sah kalau takde phone. kami slalu sms, calling2 alah perkara biasa. disebabkan biasa tuh lah yang membuatkan aku jd tak biasa sekarang ni. yelah, diibaratkan mcm tak senang duduk kalau tak sms sehari sbb dah terbiasa hari2 sms. Aku tak marahkan dia, memang betol, dia pun bnyk juga kerja lain, bukan nak melayan aku sorang jer seharian kan ? mesti nak msj orang lain lagi, nak buat kerja lain lagi kat rumah tuh, bnyk benda lagi nak dibuat. siang dia membuat kerja2. malam dia penat, tidur awal. aku pun rasa mcm seharian aku msj dia, aku nih mengganggu dia. memang dia tak pernah ckp yang aku mengganggu dia, cuma aku dpt rasakan yang aku memang mengganggu dia.

Satu hari, aku tak msj dia. aku tahan perasaan 'terbiasa' aku tuh. aku tak msj dia. aku ingatkan, dia akan msj aku.. tapi sampai malam memang dia tak msj langsung. daripada ini, aku pasti, memang aku nih hanya mengganggu dia. kalau aku tak msj dia, dia tak msj pun aku. kalau aku msj dia, mungkin dia terpaksa bls msj aku dalam kesibukan dia tuh. aku taknak menyusahkan orang lain disebabkan untuk menyenangkan diri sendiri. mungkin daripada saat ini, aku tak akan ganggu dia. aku akan bls bila dia msj. aku tak akan msj, bila dia tak msj aku. aku tahu aku tak mampu, tapi demi dia, aku akan tahan kan diri aku. harapnya, begitu. maaf ."

mcm mana ? aku tak tahu nak komen cerita orang. tapi aku rasa, betol apa yang dia buat. bukan aku menyokong sebab dia lelaki, dan aku pun lelaki tak.. cume kadang2 kita pun boleh tahu kan orang yang slalu dekat dengan kita mcm mana kebiasaannya. mungkin semua orang berubah. tak boleh nak dinafikan. cuma apa yang harus kita buat, bersabar. aku bukan apa, aku tgk orang, aku kesian, aku tgk diri sendiri pun kesian jugak, tapi aku kesiankan orang lain lebih daripada diri sendiri. haha.

that's all i wanna share with you all. thanks sbb sudi baca.
-darikataLelaki.