Jan 6, 2012 with 0 Comment(s)
kadang2 aku terasa penat . penat sangat dengan orang . aku tak kesah sangat kalau orang mintak tolong aku, and aku memang ikhlas tolong, and aku just nak tengok orang yang aku tolong tuh dapat selesaikan masalah. itu dah mencukupi bagi aku hilang rasa penat aku tuh. tapi aku tak dapat benda tuh. aku tak dapat selesaikan masalah tuh. kalau aku jer yang mencuba, yang beria2 jer nak tolong, tapi orang tuh sendiri tak cuba untuk menyelesaikannya, dapat ker apa yang kita ingin kan? aku bukan tuhan, boleh buat segala masalah selesai begitu jer.. kita hidup sebagai manusia, kita nih kecik jer. kita nih lemah. tak ada orang yang lagi kuat daripada-Nya. sebab tuh lah Allah buat kita nih ramai. kenapa ? sebab kita lemah. kita tak boleh hidup sorang2. Allah dah sediakan kita orang orang sekeliling untuk membantu kita, untuk kuatkan kita. macam kita nak bina tembok batu. bata disusun rapi, dan last2 dia jadi tembok yang kuat. same konsep macam kita, manusia nih. tapi kalau orang lain cuba nak membantu kita, tapi kita just ikot hati kita, ikot ego kita payah lah.

aku bukan nak mengungkit, tapi aku dah trasa mula fedup tauu . bayangkan aku sampai dah tak tahu nak cakap apa. nak bgi nasihat apa. dah kosong otak aku. dah kering idea dah. tapi aku rasa apa yang aku curahkan selama ini hanya sia sia jer . sia sia.. memang sia sia.. penat tahu tak? aku tak dapat bayangkan macam mana perasaan KAWAN aku tuh, dia sedih2, kecewa, trasa hati sume, tapi kau dpt lagi bergelak ketawa dgn orang lain ? dulu kau mintak nasihat aku mcm mana nak lupekan 'orang' tuh kan ? aku bg nasihat macam macam. bg semangat. apa semua, tapi aku jer usaha, kau ? kau still lagi bergelak ketawa sume nye dgn dia kan ? apa nih ? dah lah. aku penat. aku kesian dengan KAWAN aku tuh doh. kol aku semalam menangis nangis ! 1st time aku dengar dia menangis. and dia LELAKI ! kau boleh bayang tak, air mata lelaki, bunyi laki menangis mcm mana ? sampai aku sebak semalam tau. dah lah wehh kau buat lah apa yang kau nak. ikot lah hati kau. i'm sorry. bye.