Jan 23, 2016 with 0 Comment(s)
Terhimpunkan pelbagai pengajaran 
Menjadi dewasa memandang kehidupan 

Dan sekarang, aku belajarkan 
Antara dua sisi pilihan; 

Melupakan dan menjadikan kenangan 
Aku memilih untuk melupakan 

Kerana ternyata menyimpan kenangan
Jauh lebih menyakitkan 

Yang akan selalu mengingatkan 
Pada sesuatu yang menjadi harapan 

Aku membenarkan katamu teman;
Ujian perasaan yang diberikan Tuhan
Akan selalu menuntut pengorbanan

Tuhan, 
Moga tahun ke hadapannya 
Setiap tulisan sedih akan berakhir 

Aku menyimpan harapan kisah gembira 
Selepas ini akan sentiasa hadir 

Ketika satu persatu mereka pergi 
Aku belajar mana yang lebih mengerti 

- Le' Silhouette (MissAddin)

kalaulah aku kuat untuk melupakan. kalaulah aku tabah untuk melupakan. kalaulah aku boleh untuk melupakan. ingin aku melupakan segalanya yang dipendam sakit, diluah pahit. betul kata Addin. Perasaan itu sebuah ujian yang diberikan Tuhan. yang kadangkala mendatangkan senyuman dan ada kalanya mendatangkan kesedihan. kalaulah setiap tulisan sedih ini akan berakhir dan dapat dilupakan begitu sahaja. sudah banyak aku merasakan saat kehilangan dalam kehidupan ini tetapi semua itu tidak menjadikan hati aku lebih kuat. bilamana ianya berulang kembali, pasti sakit yang mendatang.

Ya Allah, tabahkanlah hati ini, kuatkanlah hati ini, hilangkanlah kesedihan ini. aku hamba-Mu yang lemah lagi tak terdaya.