Apr 22, 2016 with 0 Comment(s)
jumaat, 22/4/2016.

sepatutnya kelas habis pukul 4.30. tapi tadi tak tahu kenapa, lecturer habiskan dalam masa sejam je. dia ada hal lah kot. so balik, duduk termenung, tak tahu nak buat apa. and suddenly, i was just thinking why not i draw something ? so aku sedia kan barang2. kertas, pensil, pemadam, tisu, pemadam halus dan gambar. so aku pikirlah, gambar apa yang aku nak amek, nak dilukis.. ermmm.scroll punya scroll terjumpa gambar dia. tetibe aku double click gambar tuh, dah usha.. termenung, tenung lama2. pastu hati rasa macam, why not kau lukis gambar ni balik ? aku pun ikot kan je, aku gi print gambar tuh, aku letak kat depan, pastu lukis.

it takes 2 hours. tetibe asar, and then cecepat gi siap nak smyg apa sume. lepas tu sambung balik. masa dah separuh lukis tuh,aku tetibe cakap, kenapa eh aku lukis gambar ni ? bukan dulu aku dah lukis ke ? and kenapa aku nak buat untuk kali ke dua ? yang 1st dulu tuh dah jadi lawa dah. aku pun mcm stop kejap. rehat. sambil termenung. suddenly rasa macam, i think.. i miss her. ohh no. wait. no ! no ! i wont miss her. who is she ? bukan kau dah tawar hati sangat2 ke dengan dia? kau marah kat dia, kau rasa nak mengamuk apa sume pasal dia, kau tak leh tido, tak lalu makan sume, jadi macam orang bodoh, semuanya sebab dia kan ? than kau dah boleh sikit2 slow down move on, and now, kenapa kau nak kene rindu dia balik? dia tak akan pernah pun ingat kat kau. hahaha. apa lah nasib dapat hati yang susah nak dengar cakap akal fikiran ni. aku pun terikut lah hati tuh.

lepas tu, termenung punya termenung, aku ckp dah alang2 lukis ni, why not habiskan terus je. so aku sambung buat lukisan tuh, smpai lah siap. pastu aku tenung lukisan tuh, cantik jugak. walaupun 2nd times slalunya orang kata x akan perfect like the 1st one. same with 1st love. kaitan pulakkan 1st love. hahaha shes not my 1st, but shes the best, the longer one, senang cerita shes my last lah. haha but maybe not now. but i still praying, still hoping that shes is the one. insyaAllah. walaupun dia dah tak bercakap dengan aku. dia dah jauh sangat dengan aku, dia dah berubah. dia dah takde perasaan kat aku, dia dah taknak aku, dia dah benci aku, aku tetap akan cuba untuk bg semua tu kembali macam dulu. kalau bukan jodoh aku, nak buat mcm mana kan. but im happy. thanks to Allah, He made us knowing each other, makes me happy for 7 years of friendship. orang kata jangan disebabkan sedikit keburukkan, lupa akan semua kebaikkan. padahal kebaikkan lagi banyak daripada keburukan tu. huhu. 

aku dah boleh senyum like i do. aku dah boleh hidup macam biasa. walaupun tak sepenuhnya, but i keep walking, until i feel like ok aku dah boleh berlari dah ni untuk move on menerima takdir Ilahi. redho is more important. aku sedang mencari keredhoan hati terhadap apa yang tuhan dah tentukan. keep hoping, never stop praying. yeahh. Alhamdulillah.

aku just nak pesan, "kalau kau baca entry ni, aku nak mintak maaf dekat kau sebab banyak buat salah dan silap dgn kau. aku still lagi belajar nak control hati aku, ego aku, baran aku, nafsu aku, smpai lah satu tahap aku boleh balance kan kesemuanya. maaf sangat2. kau jangan risau, aku dah tak marah kau, aku dah tak sakit hati dengan kau, aku dah tak bencikan kau, aku dah maafkan segala salah silap kau, aku dah lupakan segala benda2 buruk yang buat kan aku sakit apa semua tuh, aku cuma mampu bagitau kat sini je, sebab aku rasa, aku still tak kuat untuk contact kau, hadap kau, aku tak brani lagi kot ? its not ego. just aku rasa, kau pun perlukan masa kau, aku taknak kacau2 kau. aku dah lupakan dah janji2 kau janji2 kita dulu2 tuh, semalam aku baca conversation dekat IM chat smpai 2013 punya conversation. punya lah gigih aku pegi baca semua benda alah tuh. terasa mcm "aduhhai kau takde keje lain ke?" haha so aku rasa aku dah 0-0 dah dengan kau. aku tak tahu lah bagi pihak kau pulak mcm mana. aku harap kau dapat hidup elok. ingat sume pesanan2 aku dedulu tuh, yang aku duk memarah dulu tuh, jangan ingat yang marah tuh, ambik point2 yang penting dalam kemarahan tu je. haha aku harap kau berjaya dalam hidup kau, kau boleh teruskan hidup kau dengan sempurna, jaga diri kau bebaik, jaga aurat, jaga makan biar pau sekilo pun takpe, janji tak sakit perut/gastrik. jangan buat keje2 berat, jaga tangan kau yang dah secondhand dah tu. jaga semua lah senang cerita panjang pulak nak menaip. aku harap ada lagi masa untuk kita gelak2 macam dulu, kongsi2 cerita nasihat antara satu sama lain. thanks for everything. keep praying if you still want us back like before with a 'license' hehe." 

all the mole in your face that i cant forget it. sorry. haha you are beautiful like always. from 2009 until now, and forever. insyaAllah.

-Permata Yang Hilang-