Apr 21, 2016 with 0 Comment(s)

It's not about you are not 'redho' with something, it's not about you still hanging around with false hope, it's about what your heart want to and you can't let it go just like that. It's not easy like 1 2 3 to forget all those memories, moments, history that we created. It's hard to say what actually I feel, I can't thinking a proper words to describe what actually that I wanna tell you.

I pray to Allah, I asked Him : 
"Oh Allah, how can I forget everything that makes me feel sad and hurt, I can't be like this all the time" 

He replied : 
"Allah will not test a person beyond his scope (strength) " [Al-Baqarah ; 286]
"And the life of this world is nothing but play and amusement" [Al An'am ; 32]
"Do not grieve, indeed Allah is with us" [At-Tawbah ; 40]

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

kekadang nak gelak jugak dekat diri sendiri. macam mana lah boleh kau jadi macam ni. macam mana lah kau boleh end up macam ni serupa orang takde soul. mayat hidup ? zombie ? ada jasad takde soul. haha kekadang ada jugak timbul pemikiran bodoh bisikkan syaitan nirojim ni, katanya "tuh lahh, kenapa ambil serious sangat dengan sesuatu hal tuh, tak yah serious2, main2 cukup. enjoy this life" celakanya syaitan. haha dah kenapa gila ! aku serious sebab aku memang aku serious. memang aku ada matlamat. memang aku dah ada tujuan kenapa aku serious. tapi ye lah, kita merancang, slagi tak mengikut apa yang tertulis tuh, tak jadi jugak kan. try and error. thats life. abah kata hidup ni kene tgk konsep "syariah dan hakikat" yes. aku dah paham benda tuh. sikit, sikit nak terima kenyataan. sikit demi sedikit untuk berkata "Oh Allah, thank you ! Thank you very much for do this to me. Alhamdulillah" I hope I can say that right know. tapi tuh lah, manusia kan, tak pernahnya nak bersyukur dengan sesuatu yang dia tak nampak akan kebaikkan ke atas dirinya. sedangkan Allah dah tahu akan apa yang bakal terjadi di masa hadapan. 

tapi aku just nak cakap, memang pengharapan aku tak akan hilang. mungkin Allah taknak bagi aku lost hope lagi dekat kau. or mungkin, in the future Allah datangkan kau balik mana tahu kan. sebab tuh aku tak pernah pun lupa untuk berdoa dan letakkan nama tu dalam doa aku. aku tak mengharapkan kau datang melutut or mintak maaf dekat aku pun. tah lah, aku pun tak pasti apa sebenarnya yang aku nak. hahahaha aku dah macam lost balance decision making aku. haha tapi yang pasninya sekarang ni, aku still lagi tengah mencuba untuk berjalan slow2 walaupun kaki sakit. still belajar. still berdoa.and keep hoping. may Allah give whats the best for me.  thanks for those memories, moment, history. bro sedih sikit. tapi bro kuat. huhu

p/s : tah macam mana aku boleh scroll up balik converstion dalam facebook tuh smpai tahun 2013 hahahahaha aku mcm what the heckkk. banyak kot. senyum, sedih, semua bercampur. fishh.

p/s : boleh dah kot slow2 buang yang daisy ni :