Oct 12, 2010 with 0 Comment(s)
sorry lama tak update blog . huh, kelam kabut tak sempat nak update ker nak on fb ker apa ker. ok dgr cerita aku dulu,

masa hari sabtu hari tuh, ptg tuh ada org telefon dkt mi aku, dia kata nenek sedara aku dah macam tenat dah, abah dok bincang2 dgn mi tgk2 nak balik jenguk hari tuh jugak nak balik kelantan. tapi masa diorg tgh bincang tuh, aku duduk dkt umh paan, dgn hanafi. kite org cadang nya nak pegi McD. masa duk umh paan tuh, tetibe ada abah call, dia suruh balik, kemas2 baju nak gerak p kelantan. aku pown terkejut lah, eh kenapa pulak nih kan, pastu dia cite serba sedikit aku pown tros ajak hanafi antar aku balik umh. sedih gila aku, tak dapat nak pegi McD same2 dgn diorg, aku yg rancang bende nih, tapi aku tak leh datang T_T haih, tak pa lahh, balik, jumpa dgn org tua lagi elok ye dak ? ok, pastu aku pegi lah kemas2 baju apa semua solat2 dalam pukol 5 cam tuh gerak p jelapang. behenti umh maklong sat.. tunggu lepas maghrib, solat jama' dgn insya' tros baru gerak balik kelantan. dalam pukol 8 gitu kite org gerak..

aku dalam keta tuh tdo jer lah keje nyer. HAHA bukan senang oo nak tido sedap dalam keta, biasa lah kan naik dgn pemandu F1 HAHAHA pusing kiri, pusing kanan. hailaa.. sabor2 HAHA dalam pukol 12.30 kite org behenti kat batu melintang.. rehat2 minom air panas pastu dok gelak dgn mi. haha kite org ckp muka ada sorang kakak yg jaga kedai makan tuh sama macam sepupu aku, IDA. HAHA XD kakak kedai tuh skali gelak same2 haih. ok lepas makan apa semua, kite org gerak lahh straight jer jalan jalan dan jalan sampai lah umh pukol 2 pagi. dah angkut barang apa semua, apa lagi bentang tilam tido lahh dah letih. bgun pagi tuh masa subuh rasa nya ada org telefon yg katanya nenek sedara aku yg tgh sakit tuh dah meninggal. inalillahiwainailaihirojiun. tak sempat kami jumpa dgn dia.. nak buad macam mana, masa dia dah sampai.. takde rezeki lah nak jumpa dgn dia. masa pagi tuh bgun, mndi2 makan apa semua abah pegi tgk arwah tok wan nih.. aku tak pegi lagi, aku dok tunggu mi mandi kan adik apa semua.. dalam pukol 10 cam tuh aku pegi melawat.. duduk sebelah dia.. baca yassin.. lepas tuh aku bukak kain yg di tutup muka nya, aku kucup dahi nya.. terasa sejukk hidung aku.. ini kali kedua aku mengucup dahi org yg sudah meninggal.

org pertama yg aku kucup dahinya ialah arwah mek som. nenek belah umi. dah lama dahh... beberapa tahun yang dulu.. masa aku kucup arwah tuh, dia dah siap di mandi kan, dah di kafan kan dahh rasa nya.. lagi sejuk rasanya.. yg kedua arwah tok wan nih. tapi masa aku kucup dahinya, arwah belum di mandi kan lagi, masih dalam keadaan di tutupi dgn kain selimut.. tapi still sejuk. aku mendoakan semoga arwah kedua dua nya di cucuri rahmat dan di tempat kan dalam golongan org yg beriman.. tapi kan aku terperasan sesuatu, masa aku bukak kain yg tutup muka arwah kan, muka dia nampak macam manis jer, lain dgn muka dia masa dia still hidup. tak tahu kenapa. umi aku pown ada kata macam tuh.. mungkin rahmat allah berikan kepada arwah kot. lepas zohor, jasad arwah di makam di kubur datuk. aku tanya jugak kenapa org panggil kubur datuk, abah kata sbb dulu ada seorg datuk nih dah di makamkan di perkuburan ini. dulu ada cerita mngatakan datuk nih kalau dia pijak sebelah kakinya atas kapal besar, kapal tuh akan senget sebelah.. tak tahu lah kebenarannya..hanya sekadar cerita boleh lahh.. sambung balik tentang arwah tok wan nih. lepas, jasad nya tuh di bawak dan di makamkan kat situ lahh. aku tgk daripada awal sampai akhir. terasa takut pula nak meninggal.

aku rasa, setakat itu jer lah yg aku boleh cerita kan selama 3 hari aku balik ke kelantan.. dan tinggalkan 2 hari sekolah. haha td sampai ipoh nih pukol 3.30 rasa nya.. esok kene pegi sekulah pulak.. dah 2 hari memonteng ;) bukan saja2, tapi ponteng ponteng pown dapat pengajaran.. sorry kalau ada tersalah ejaan or perkataan. haha aku tak reti nak mengarang benda2 macam gini :) kalau merapu2 tuh aku pro lah. ok lah, asalamualaikum..