Jan 2, 2011 with 2 Comment(s)
hello :) salamualaikum.

betemu kembali kita. ok, tajuk "tangan dah keras" kenapa dgn tangan dah keras ? dulu tangan aku lembut ker ? tak. bukan itu maksud aku. maksud tersirat yang aku nak ceritakan ialah, tangan aku dah susah nak melukis T_T dah lama tak melukis kan. tros keras, grr. tangan macam otak, kalau tak di asah mana nak pandai ? aku pndai ckp jer, tapi nak mengasah otak nya agak malas. ye, aku pemalas. nak katakan kemalasan aku nih kalau ada 5 tahap. aku di tahap ke 4.5 haha. bilik bersepah, kerja tak buad. blah blah dan blah. so kalau sapa ada hati kat aku, lupekan saja. *ehh TERperasan. ok, kembali kepada tajuk. sebenarnya, aku minat melukis, aku suka. tak tahu kenapa, tapi aku merasakan melukis tuh dapat membangga kan hati aku. trasa gembira dan bangga bila tgk balik lukisan yang kita lukis tuh. walaupun aku tak pndai melukis macam org lain, tapi aku agak suka dgn hasil yang aku buad. kalau hasil tuh menjadi dan cantiklah. kalau tak jadi, aku akan lukis dan lukis dan lukis sampai fed up, dan baru aku buang dalam tong sampah kertas lukisan tuh. huhu

dah banyak aku lukis, pokok2, binatang2, alahh yang nature2 lah.. aku suka jenis macam tuh. sedap mata memandang, sedap lagi hati bila ianya adalah hasil dari aku sendiri. korg pernah melukis sambil tgk gambar dalam pc korg ? hah ! cube try test. jd ker tak. kalau jadi, anda mempunyai tangan seni. tapi jgn lah pegi amek gambar katun bodoh2 tuh. haha itu budak tadika pown reti tak yah tgk pc pown takpa. guna imiginasi ja. tapi ini gambar 'real' yang wujud. dan bila kita lukis, ia seakan 'timbul' di hadapan mata kita. padahal lukisan je pown. kan ? haha td baru jer aku lukis sebuah lukisan. burung ;) mau tgk ? sat ehh..

hehe. buruk ? ok . aku tak pandai :'|

ini burung.. huhu ada bnyk aku lukis, pokok2 kayu2 kayan.. batu bata.. rumah omputih... hari tuh aku ada bgi hadiah harijadi kat cuya. gambar pokok mangga. batang dia yang lawa. siap ada pokok langsuir kat bawah batang pokok tuh. haha lawa lah. pokok duit2 ada kat dahan dia.. itu aku lukis masa dok kat kampung, ternampak pokok tuh masa bukak tingkap kat ruang tamu. huhu tapi gambar tuh dah di beri kepada cuya. alah ada banyak lagi lah gambar batang pokok, salah satu nya yang kat bawah nih ....


hah, ini masa bulan 11 taun 2010. takde keje, kan lukis lah benda ni.

ok, itu sebagai contoh. due lukisan nih jer aku scan. yang lain aku tak scan. malas lah, kertas dah lah besor, nak scan pown kertas lebih. haha lagi pown pukul 4.50 a.m tadi aku scan. risau bunyi kuat jer scanner tuh. haiyoo. haha takpa lahh, dua ini pown dah jadi. nnti lain kali aku scan lagi ok ? sorry kalau gambar tak brapa nak elok, sbb kertas tak rasa duduk atas scanner tuh. haa biar kan lah. asal kan nampak. kalau buruk, maaf lah. aku tak reti nak melukis. kalau anda pndai, tolonglah ajar2 aku tau. sharing is caring :) melukis it seni. seni itu tidak boleh didapati tanpa kemahiran. dan amat berharga sesuatu seni itu, jika tidak dijaga maka ia akan hilang, kita akan rugi kerana kehilangan sesuatu seni. "hanya org seni saje yang trima pendapat aku ni"

aku rasa cukup lah tuh. ehh maaf, aku tak bnyk gelak, dan merepek+merapu dalam entry yang nih. *tak bnyak lah sgt. heh bai..salamualaikum..