Feb 10, 2011 with 4 Comment(s)
kenapa lahh dengan mood nih . hurmmm. disebab kan mood aku yang macam tettt~ nih, adik aku menjadi mangsa lagi. dah dua kali dia kena. tadi dia amek pensil, pastu nak conteng apa entah. aku dah kata jangan, pastu dia pegi buad jugak. aku pown apa lagi tros keluar suara yang boleh dengar 80 meter. aku tengking dia. tros menangis. umi aku pulak datang, marah2 aku. aku nasib baik boleh bersabar dengan buat telinga nih jadi pekak. kalau tak mesti aku dah DERHAKA tadi.

haish, tak tahuu lah kenapa. bahaya jugak bila mood tunggang langgang bagai nih. ada saje benda nak di marahkan . aku mintak maaf kalau ada sesiapa yang terkene tempias moody aku yang gila nih. sebab itu aku tak suka bila tak de mood ! ==" memang aku jarang moody, org lain tgk aku hari2 senyum.. hari2 buad lawak bengong merepek tak sah kalau tak mrepek dalam masa sehari. tapi bila gunung brapi meletus, aku rasa takut nak sembang dgn org ==" aku kalau boleh nak larii dari orang bila aku takda mood nih . biar lah apa orang mau kata.

manusia memang begini barangkali ?
ada masa kita gelak gelak bersama, ada masa kita PEDIH sendirian. tak apa, dah memang lumrah kehidupan barangkali ? tapi, ada sesuatu yang aku nak menyatakan pendapat mengenai manusia .

kenapa manusia suka mengikut manusia manusia lain ? Manusia selalu menyangka yang di tangan orang indah dan menawan, apa yang di tangan sendiri sentiasa kedam. Selalu kita meletakkan impian yang muluk-muluk pada kepunyaan orang sedangkan orang turut terliur dengan apa yang kita miliki. sebenarnya, aku nak katakan yang MANUSIA nih ! suka nak berebut kan ? apasal hah ? kalau org ada benda tuh, dia pun nak jugak. kalau org ada benda ni, dia pun nak jugak. tak boleh ker tgk orang senang hah wahai MANUSIA DURJANA ? semua benda nak direbut. dekat fb tuu.. berlambak dok bergaduh, maki hamun pasai apa ? pasai dok berebut jantan lah.. berebut betina lah.. hye bro, nak tau sesuatu tak ? engkau sangat lah bengong kerana engkau tidak mahu berusaha untuk mendapatkan, cuma tahu merampas hak orang lain.

sebenarnya, perkara ini takda kene mengena pun dengan mood aku nih yang bagai gunung brapi yang pertama kali meletus, gunung brapi muda. skali meletus tros kuat kepanasannya. aku menaip mengenai benda nih sebab aku nak melepaskan mood aku nih kat manusia2 yang patut org marah. so aku tolong marah dan makikan mereka lah nih kira nya . dan aku nak cakap bahawa, SEMUA PERAMPAS PERAMPAS tuuu sedor2 lah sikit, cuba jgn buad hidup orang2 sekeliling aku nih menderita. boleh tak ? aku sayang akan mereka2 yang berada disekeliling aku ini. harap maklum. aku bukan nak kata kat sapa2, tapi ini lah manusia. yang golong COPYCAT, dengan cara mereka. yang golong SAMPAH MASYARAKAT nih dengan cara mereka. aku nak bagi satu kata2 mutiara dekat korang2 nih...

Hiduplah seperti lilin menerangi orang lain, janganlah hidup seperti duri mencucuk diri dan menyakiti orang lain (!)

Jangan jadikan diri anda ibarat sekumpulan tisu-tisu kerana tugasnya adalah untuk mengesat benda -benda yang kotor (!)