Feb 24, 2011 with 4 Comment(s)
mood aku sudah kembali tenang. selepas aku meluahkan dan mengkritik dengan mi dan abah aku. MEREKA SEMUA TAK SUKA DENGAN DIAA ~

hanya orang2 tertentu sahaja yang tahu siapa kah dia. dah lahh.. aku nak lupakan pasal benda tuuhh, entah hape je. sakit hati kan bila kita di marah marah dengan secara tiba2 hanya disebabkan hal kecil ? bak kata abah, KENAPA DIA TAK PEGI KUTIP BUDAK2 MASA SESI PAGI TUH ? BERLAMBAK PAKAI BAJU MACAM2 KALER. haha abah aku kalau DIA tegur kan, abah aku dari dulu lagi buat tak layan. sama lah macam aku.. bak kata pepatah, bapak borek anak rintik. betol kan ?

memang lumrah manusia barangkali ada masanya manusia PERLU marah orang tanpa sebab. tanpa sebab ? yaa ! tanpa sebab yang munasabah atau pun sebab yang KECILL ! kan ? kenapa ehh ? perlu ke ? korang pernah kena tak ? tetibe jer kene marah, tak buat apa2 pun, tapi tetibe kene marah. huh ? what the hell man ? did you have any reason why you must scold us like a CHILDREN ? come on lahh.. dah form 5 lah. tak payah lah nak marah2 depan orang bagai kuat2 gila bapak. stakat tegur slow2 cakap 1 on 1 tuh ok jugak kan ? bukan kami nih tak boleh menerima teguran, tapi CARA untuk menegur tuh salah. kami jugak ada prasaan ada akal nak pikir, tak kan lah saja2 mau buat benda BODOH ? what ? BODOH ?? no no.. we are not STUPID ! stupidity or whatever... ada akal jugak maa.. ingat semua budak skulah tak berakal ka ? kalau tak berakal baik tak yah skulah kan ? tak guna skulah kalau tak de akal.. *sorry ayat pedas sikit.

kita semua manusia lahh, sama jer.. yang muda kene hormat yang tua, yang tua kena sygi yang muda. susah ker ? macam mana lah yang muda nak hormat yang tua kalau yang tua pun layan yang muda macam tettt je ? kan ? look at yourself. jangan nak nampak salah orang lain jee lahh. kadang2 yang muda lebih betol daripada yang tua. kan ? sapa setuju ? tak semestinya yang tua itu dah lama hidup, dah bnyk makan asam garam semua nya betol. agak lahh bhaii~ tak kan semua benda nak betol ikot otak sendiri ? kalau benda tuh salah, ok fine kita boleh terima. tapi benda yang tak salah but still kata SALAH ?! itu agak melampau.

tak tahu lahh.. hidup aku hari hari perlukan kesabaran yang tinggi . huuuhh. TINGGI SANGAT SANGAT . dalam masa aku bersabar tuh, orang lain kena lah ingat, jaga lah lidah tuh.. jaga lah mulut tuhh.. Lidahmu adalah bentengmu, jika engkau menjaganya maka ia akan menjagamu, dan jika engkau membiarkannya maka ia tidak akan mempedulikanmu. ingat nih Lidah yang panjangnya tiga inci boleh membunuh manusia yang tingginya enam kaki. ayat nih bukan aku yang reka.. memang ada dalam kata kata mutiara. aku takut orang jadi macam nih jer "Seseorang yang bijak melahirkan kata-kata selalunya disanjung sehingga ia mula bercakap kosong"

tapi aku ingat.. "Memuji sorang sama sorang itu ampu namanya, mengeji di khalayak ramai itu cabaran namanya, sebab itu pujian adalah racun, cacian adalah penawar.” – DR. HM TUAH ISKANDAR al-Haj

SABAR LAH WAHAI MUHAMMAD LUQMAN . KAU JANTAN ! YAAHH !!