Mar 29, 2011 with 2 Comment(s)
alhamdulillah. itu yang aku ucapkan, trima kasih cikgu2 yang membantu kami, okay lah.. walaupun kami tak dapat no.1 tapi kami telah menang dari segi kebranian menyahut cabaran untuk berbahas. walaupun kami merepek2 HAHA. ehh merepek2 pun dapat no. 2 wutt wutt~ haha alhamdulillah sekurang2 nya kami tidak menghapakan prasaan pengetua, dia senyum jaa tadi aww~ haha

yaahh aku tak nak menaip mengenai hal yang ini dah. siapalah yang nak baca mengenai benda nih kan ? haha yang penting kami brani berlawan. wekk ! haha RPS woo. yang tgh tuuu.. menteri kedua tuuu.. HAHA grr garang =.=" TAHNIAH aku ucapkan kat korang.

ehh lupe kan pasal bahas.. so, tajuk entry aku untuk hari nih ialah mengenai AIR MILO dan SERBUK MILO.



haaa ! aku tau mesti ramai orang minat milo kat sini kan kan ? akulah salah satu peminat fanatik milo nih haha wehh aku dari kecik suka benda nih, tak tahu kenapa. HAHA aku kan, tak suka sangat minom air milo, tapi aku suka makan serbuk milo atau dengan erti kata lain meratah. hahah masa dulu2 umi slalu marah sebab aku meratah serbuk milo nih. pastu aku amek senyap senyap nyorok2 HAHA jahat betol mencuri makanan ces !

dulu kalau serbuk milo habis tak lain tak bukan aku punya kerja lah tuh. haih jadi suspek utama umi. HAHA aku tak tahu apa yang sedap sangat serbuk milo tuh. macam dadah skali cuba mesti nak lagi ces ! haha umi slalu marah sebab dia kata serbuk milo tuh kalau makan bnyk sangat boleh mendapat penyakit sakit buah pinggang. ehh ye ke ? jap jap aku nak tgk dekat google.. ehh ! tak de pown ! ker saje jer buad buad nak kasi orang takut nih ? hahaaha kantoi kantoi. haha tapi bukan umi aku jer yang cakap, ada jugak lah aku dengar orang2 lain yang cakap, dia kata kalau makan serbuk milo, serbuk tuh tak boleh nak melepasi tapisan buah pinggang kita, dia tersumbat kat situ, haih ye ker ? entah lah sesape doktor pakar buah pinggang disini mari lah berkongsi ilmu dengan kami. haha

serbuk milo nih berasal daripada serbuk koko, sebab tuh sedap ! HAHA tapi ada jugak terbaca dalam surat2 khabar yang menyatakan serbuk koko tiruan di campurkan dalam milo serbuk milo ehh ada pulak serbuk koko tiruan ? ==" serbuk plastik ker ? hahaha ker benda lain tapi di cat macam warna serbuk milo ? haih macam2 tapi apa apa pun aku suka serbuk milo ! sapa suka milo? angkat tangan !! yeaahh !

air milo aku minum jugak bukan lah aku kata aku tak suka air milo, tapi aku lebih suka serbuk dia daripada air dia. alah kita ibaratkan macam nih lah, air tuh dariapada serbuk milo, tapi aku suka serbuk daripada airnya.. so macam kalau ada sorang anak dara lah, kita kurang suka dekat anak dia tapi nakkan emaknya. HAHAHAHA hoi gila apa nak amek emak orang ? =.=" tak sanggup aku. ahaha

apa yang aku merepek ? ini lah aku yang bernama Luqman Zulkifli. kalau nak kenal aku, kenal lah dari blog. hahaha so aku just nak bagi tahu milo itu ada baiknya, ada jugak keburukkannya.. fikir2kanlah dan slamat beramah ;p

akhir kata daripada aku, maaf kalau ada terkasar bahasa haha tersentuh bab emak orang dan sebagainya.. salamualaikum..kata2 hikmah untuk entry kali ini ialah :-

Jangan fikirkan yang sedap saja, kadang-kadang kita kena juga telan yang pahit sebab kadangkadang yang pahit itu ubat sedang yang sedap itu racun – DR. HM TUAH ISKANDAR al-Haj