Apr 10, 2011 with 0 Comment(s)
hello, assalamualaikum. aku nak teruskan kepada entry kali ini yang bertajuk "berbau" . Korang pernah berbau tak ketiak hangit ? tengit ? ahh apa apa lah yang seangkatan dengan nya.. pernah tak ? takkan tak pernah kot kan ? yang paling famous bila kita pegi kedai mamak or berselisih dengan warapak estate ! haha sebenarnya ada pengisian yang tersendiri dalam entry nih. korang baca lah sampai habis.

ya aku ada cerita disebalik tajuk entry nih. umi aku ada cerita kat aku...dulu.. masa arwah datuk aku ada lagi.. iaitu bapa kepada umi aku lah kan. zaman dulu kan kalau nak tgk TV kita pergi kat rumah orang orang yang ada TV. kira macam panggung wayang lahh. hahaha dah tuh kan duduk depan tv tuh ramai ramai.. macam2 orang ada... ada yang melepaskan angin.. ada yang berbau busuk.. ada yang ketiaknya berbau ! yang nih lah yang aku nak cerita nih.. tok aku nih dia duduk sebelah orang yang ketiaknya berbau hangit. haha bila balik rumah kan, dia pening.. sampai demam ! HAHAHA tgk ! hebat tak hebat penangan bau ketiak nih sampai boleh buatkan orang jadi demam pening2 semua.. haha umi aku bila teringat cerita tuh dia gelak sampai keluar air mata. hahaha tak boleh blah dohh..

okayy, daripada cerita tuh kita boleh tgk bahawa orang yang jenis ketiak berbau nih kan banyak memberikan masalah kepada orang. haha sampai buat kan orang demam ! HAHAHA ! adoiyaii.. yelah, pencemaran bau dowh. kawan2 pun tak nak duduk dekat sebelah kita.. kebanyakkannya ketiak keling, bangla yang slalu kita bau kan ? kenapa ehh ? plik aku...

sebenarnnya aku pun kadang kadang boleh terjadi jugak ketiak berbau nih. kalau berpeluh kan, haa mula lahh.. hahaha sebab tuh aku ada pakai deodorant brylcreem, tak cukup dengan itu spray AXE lagi tuh.. tak cukup lagi... aku pakai one drop. HAHA kalau tak cukup lagi tak tahu lah.. yelah, kalau berpeluh kan berbau kan ? masam ada... hangit ada... tengit ada... semua ada lahhh HAHA mungkin warapak estet (keling) nih depa tak pakai deodorant kot ? haha sebab tuh bau lain macam..bukan lain macam tapi lain masam. HAHA

huish tak baik aku mengutuk kaum lain. okay okay, bukan niat aku nak mengutuk. tapi itu lah hakikatnya kan..kadang kadang kita boleh jadi terganggu bila ada orang yang berbau busuk ketiaknya, duduk di sebelah kita.. tak senang nak bernafas, tak senang nak duduk.. buat kita pening dan sebagainya lah.. kalau sesiapa yang ada simptom macam nih, tolong lah ambil inisiatif cara bagaimana nak kasi ketiak tuh tak berbau. aku pun lama jugak dulu nak ilang kan daripada benda berbau nih ilang.. haha

orang tua tua kata, kalau ketiap berbau.. masa mandi tuh, kita tonyoh ketiak kita dengan limau nipis. limau nipis tau ? nah tgk kat bawah...


hah itu lah rupe limau nipis. haha amek limau nih, tonyoh2 gosok kat ketiak.. dia boleh hilangkan bau ketiak.. sedap bau nya.. bau limau :) aku pernah buat jugak dulu.. tapi sekarang dah lama tak buat. hahaha takpa, deordorant dan spray aku still setia dengan aku. haha satu lagi kita guna bedak kulit rambai. kalau aku tak silap lah itu lah nama dia rasanya.. haha nak tahu macam mana rupe nya ? nah ...


hahah benda nih untuk disapukan kat muka sebenarnya.. lepas sapu dia akan jadi lembut kulit.. tapi orang tua kata kalau taknak hangit kita amek bedak nih sikit letak atas tapak tangan, letak air sikit.. pastu gosok dekat ketiak kasi rata.. biar sekejap.. sementara tuh gosok lah ketiak yang sebelah lagi.. pastu baru basuh.. korang akan rasa ketiak korang lembut . HAHAHA dan aku rasa benda nih boleh kurangkan ketiak berpeluh kot.. entah tak tahu lah aku..

aku bercakap pun sebab aku pun pernah lalui semua nih. HAHA aku nak pesan dekat sesiapa yang berketiak sebegini kan, korang jangan lah malu nak bergaul dengan member2 kornag.. yang penting korang kasi wangi sikit lah. HAHA pakai jer deodorant sebotol sornag pun takpa. kah kah demi untuk bergaul dan menjaga persekitaran bau orang lain.. jangan membuat pencemaran bau ~ haha korang jangan risau lah, yang penting kita cuba tapi jangan sampai memudaratkan diri udah ler.. pegi pakai thinner gosok dekat ketiak.. perghh terkoyak rabak ketiak korang karang. HAHA jangan buat kerja gila..

satu lagi ini aku nak pesan dekat sesiapa yang tak perasan bahawa ketiaknya itu berbauu.. woi ! memang lah hang tak bau sebab kau hari hari dok bau ketiak ko tuh, dah biasa.. yang akan berbau tuh ORANG LAIN ! grr~ jangan buat buat tak sedar. haha aku sekeh kang.. jangan buat orang pening pening sampai demam k ? sian dekat depa. haha okay lahh. aku rasa cukup lah stakat itu aku menceritakan mengenai ketiak. haha ingat ! jangan kasi ketiak berpeluh, nanti dia akan berbau.. jangan simpan bulu ketiak lahh.. tak lawa pun. HAHAHAH ! kantoi sapa yang simpan nih. hihik udah udah.. merepek sudahh..

okay lah, maaf kalau ada perkataan yang membawa kepada sakit hati. bukan nak mengutuk hanya nak berkongsi pengalaman dan memberi nasihat. k sorry kalau ada perkataan yang tersalah eja. maaf skali lagi, salamualaikum.