Jun 9, 2011 with 0 Comment(s)
otak aku terfikir.. kalau lah kita boleh tahu masa hadapan kita.. mungkin kita boleh mengubah sejak dari awal lagi kan ? mungkin semua masalah akan dapat di hindari.. mungkin semua berbuatan yang kita nak lakukan, kita akan berfikir dua kali.. kita boleh bersediaa menghadapi apa2 sahaja halangan yang akan kita tempuhi... kita boleh tahu siapakah jodoh kita.. kita boleh tahu apa pekerjaan kita... brapa orang anak yang kita ada.. comel ker tak anak tuu.. bila kita akan mati..

huh ? tapi malangnya, kesemua perkara ini seperti MELAWAN TAKDIR. astaghfirullahalazim.. ini lah manusia kan ? macam2 dia nak.. mentang2 ada akal, nak itu, nak ini.. lepas tuh mula lah cari jalan buat mesin itu mesin ini.. semata mata untuk memuaskan hati naluri pemikiran seorang manusia.

mungkin tak logik ada benda yang sedemikian yang membolehkan kita melihat masa hadapan, tapi mana tahu kan ? mungkin ada seseorang yang Allah bgi kelebihan kepada dia, iaitu boleh melihat perkara yang akan terjadi.. tak mungkin semua itu, Allah maha berkuasa.. Dia boleh membuat apa saja yang diingini oleh-Nya.

mungkin entry kali ini sedikit membosankan, sebab apa ? aku memang sedang menaip dalam keadaan muka tanpa perasaan. yang boleh diibaratkan seperti pokok tanpa daun.. langit tanpa awan.. rumah tanpa bumbung.. manusia tanpa hidung.. jadi lah alien. wth ? haha dah mula nak mencarut. cukup ! stop ! tak nak taip dah.

ohh, aku nak pesan dekat seseorang.. esok pergi sana jaga lah diri, jgn lah buat perkara perkara yang rasa tak boleh buat. beringatlah bila masuk hutan, tubuh awok tuh tgh lemah, demam segala bagai.. tak sembuh sepenuhnya lagi tuu.. jaga2 lah diri, dekat sana dah takde DOKTOR yang nak menjaga awok. haih~ jaga diri.

salamualaikum..