Apr 19, 2012 with 2 Comment(s)
well sometimes things going to be fine dalam kita tak sedari kan ? sebenarnya kita bukan nak kan sesuatu perkara tuh terjadi mengikut apa yang kita fikirkan masa kita dlm keadaan luar kawalan fikiran. memang betol, kalau dah kita sakit hati, fikir mcm2, benda buruk jer yang kita fikirkan. aku pernah merasai. tapi nasib baik lah masa tuh aku boleh control lagi, relex kan mindaa. fikir elok2. and hasil nya sekarang aku still bahagia dengan hidup aku :) alhamdulillah kan ? kita semua boleh selesaikan masalah dgn baik, antara nak atau tak jer :D

jangan mudah mengalah dgn hidup. biarkan hidup menyiksa kita, tapi kita boleh cari jalan untuk melepaskan diri daripada siksaan hidup didunia ni. baru siksaan di dunia, belum lagi akhirat kan ? so cool down. jgn fikirkan sangat lahh. bukan maksud aku tak amek berat and just let go apa benda nak jadi atas kita, tapi kita kena bertindak atas akal lah kan. yang manusia2 sekarang nih pulak kan, bak kata member aku, si aji otai tuh, dia kata hidup manusia hanya mengejar sekeping kertas jer. haha maksud nya apa ? cuba teka ? korang tak fikir ker masa darjah 6 kita amek upsr kan ? okayy. form 3 pulak pmr. okayy pastu form 5 spm pulak. haha nanti masuk u sume tetap mengejarkan sekeping kertas.. slip slip result sume tuh kertas kan ? haha itu lah matlamat hidup manusia nih umpama nya lah.

korang pndai2 lah pikir. kadang2 benda remeh tapi kita tak nampak. lain orang lain pendapat, its up to you. but apa yang penting, dlm hidup kita tetap teruskan untuk belajar. wajib tuh kan ? hehe walaupun dah jadi isteri orang, suri rumah sepenuh masa pun, boleh lagi blajar. blajar lah cara nak jaga anak ker ? blajar resipi resipi baru ker kan ? boleh masak untuk laki. huew huew~ mula dah aku menggatal. haha. ehh orang tua tua cakap, kalau nak jaga hati suami, kene jaga perutnya dulu. aww~ untung lahh nanti kawen ada orang jaga perut suami. haaha tapi sekarang nih erkk... malas nak ckp nnti kaum kaum hawa yang terasa serang aku. bahaha.. naseb NHCO aku pndai masak. wahaha kan kan ? wekk k bai. larii~