Oct 23, 2015 with 0 Comment(s)
Assalamualaikum.

Test test 1 2 3.. ehem. haha lama sungguh aku tinggalkan blog ni. bukan stakat sarang lelabah, dengan tikus lipas semua dah beranak pinak 2 keturunan dah kot. Last update 23 ogos 2014 yang aku post pasal Janganlah kita lupa, siapakah kita. Okay, sekarang jari aku kembali menari di atas keyboard untuk meluahkan perasaan, menyatakan pendapat dan memberi kata-kata yang dapat memotivasikan diri sendiri dan orang yang membaca (kalau ada org baca lah kan) haha ok continue..

Sekarang ni musim jerebu bro, habis hilang pandangan tak nampak mana pegi jodoh ehhhhh. hahaha #kemaincikabang okay tak, gurau. Memang sekarang musim jerebu teruk di Melaka pun agak teruk lah sebab tuh gua duduk dalam bilik je. keluar beli makanan je tak pegi jejalan, tak pegi memana. So adik-adik yang dapat cuti sekolah tuh sila duduk di rumah, jangan gatal2 pegi keluar dating dan sebagainya okay abang pun masa zaman sekolah dulu takda dating2 ni ehhhh.. hahaha

Enough about haze, sekarang masuk dalam penulisan serious. Sebenarnya aku tengah tak brapa nak ada mood sejak dua menjak tiga menjak ni. Tak tahu lah kenapa. Nak kata period, abang still lelaki tulin. hahaha bodoh. tak tak.. maybe sebab ada someone lah kot yang buat rasa macam ni. Penah tak korang rasa, dalam 24 jam tuh, buat apa pun, serba serbi tak kena. penah rasa tak ? erm yang tulah yang aku tengah rasa sekarang ni. mandi pun 2 kali je sehari tapi basah lah mandi tu. makan pun sekali je sehari. tu pun kalau rasa nak makan. tambahan pulak sekarang musim cuti sem untuk student MMU, so aku duduk kat umah sewa Melaka ni macam org bodoh lah, duk bilik sesorang diorg sume balik. Aku nak jugak balik, tapi disebabkan aku ada appointment dengan doctor fisio, pakar tulang, sport, dan lain2... so serba salah aku nak balik. gap seminggu seminggu setiap appointment tuh. haihh. so mereput lah kita kat sini sesorang. Dah alang2 gua sebut pasal appointment doctor ni, nak ceghita lah sikit keadaan kaki aku ni haa. Alhamdulillah, aku boleh jalan macam biasa walaupun aku rasa tak normal, tapi org lain tgk aku jalan normal tu dha kira syukur lah kan. Kaki aku ni ada 2 ligament problem. satu di panggil PCL - Posterior Cruciate Ligament dan satu lagi dipanggil ACL - Anterior Cruciate Ligament. PCL ni berada di bahagian belakang tulang lutut atau di bahagian pelipat lutut yang ni lah yang putus habis buat kan kaki aku boleh gerak blakang dan ke depan. hahaha macam sotong. tapi dia tak sakit. sbb doctor cakap PCL ni dah tahap 3, putus habis so benda tu tak attach dah kat aku punya saraf. takde lah rasa sakit. ACL ni pulak ligament kat belah kanan lutut yang ni kata nya tak putus habis, tapi still ada longgar. Nak tahu lebih lanjut aku kene tunggu laporan MRI yang aku dah buat rabu lepas nanti 4 november jumpapakar tulang tgk keadaan laporan tu mcm mana. Kata doc, nak taknak memang aku kene buat operation. Wallahualam, kita tunggu je nnti okay ?

Itu serba sedikit pasal diri aku ni lah yang sekarang ni. Dah lama tak menaip ni, panjang pulak berkarangannya, salah amek bidang aku ni. patut amek bahasa. bukan nya IT. haha takpe orang rumah dah amek bidang bahasajadi cikgu bahasa melayu nanti ehhhhhhhhhh. okay nexttt.. hahaha aku nak cakap sikit pasal buku yang aku baru beli seminggu yang lepas bertajuk REINKARNASI - Faiz Ibrahim. Buku ni ditulis melalui puisi dan catatan peribadi kehidupan beliau dan apa yang dilihat di persekitaran dia lah. Bagi aku buku ni sangat best, banyak kata2 yang dapat membuka mata aku, bagi aku serba sedikit apa yang betul apa yang salah dalam dunia ni. Dari kategori percintaan sehingga lah kehidupan keluarga. Maybe aku tak dapat sharekan kesemua isi isi yang terdapat dalam buku ni, insyaAllah kalau aku ada masa, dari masa ke semasa aku akan share kat korang semua apa yang aku rasa kata2 yang best yang terdapat dalam buku ni. So aku rasa smpai sini je lah kot buat masa ini, akhir kata,aku nak share petikan puisi 104 : Cintabat.

104 : Cintabat

Cintabat.
Asalnya dari sahabat.
Kerana terlampau menjaga,
mula wujud rasa cinta.
Mula wujud perasaan ingin bersama.

Hati manusia itu kau tidak boleh tahan.
Jika kelakuan dia kerap menjaga,
hati sekeras batu pun akan mula merasa.

Ingat.
Kau tidak sekeras yang kau sangka.

p/s : kau dan aku dulu pun bersahabat. Berkawan rapat. Cukup erat. Walaupun status kita sekarang berbeza, tidak bolehkah engkau beranggapan aku ini adalah sahabat? aku ini adalah peneman? dan aku ini jugalah seorang kekasihmu?