Apr 12, 2016 with 0 Comment(s)
Bismillah..
astaghfirullahalazim..
tarik nafas..
hembus..

aku cukup terasa hati dengan perangai manusia. aku cuba untuk bersabar. lama aku sabar. tapi semakin hari semakin aku terasa sabar aku tu semakin diuji. bilamana sampai satu tahap, kau dilayan betul betul macam sampah, saat tuh yang terpendam selama ini terkeluar tanpa disedari. aku mintak maaf awal2. tapi kau memang melampau.

kau ingat aku ni haiwan ?

memang dah lama aku tahu sebenarnya. saja aku diamkan diri. aku tahu yang post aku dulu ada yang kau hidekan di timeline kau. gambar lukisan yang aku lukiskan untuk kau. kau hidekan. aku tau. aku bukak fb kau. aku tgk semuanya. aku tahu. cuma aku diamkan je. tapi sampai bila kau nak bodohkan aku mcm tuh ? aku bukannya budak kecil yang baru nak belajar berjalan mengenal apa itu dunia.

sampai hati kau buat macam ni kan ? mungkin kau fikir kau saja ada hati. aku ni macam sampah takda hati perut limpa jantung sebagainya. sebab tuh kau buat sesedap rasa kau. kau layan aku macam binatang memohon ihsan manusia meminta belas kasihan meminta makanan dek kerana lapar. ye, memang aku lapar. aku laparkan kemaafan mu. aku laparkan bicaraan mu. aku laparkan kembalinya hubungan persahabatan seperti dahulu kala. tapi bila mana manusia sudah tidak ada sifat ihsan, jiwa penuh dengan kebencian, mengikut hati yang kononnya duka nestapa dek perbuatan aku entah apa apa yang bagaikan kau beranggapan aku telah mati dalam dunia mu. mungkin kau memang nakkan aku tidak wujud lagi dalam dunia mu.

takpa. aku akan pergi. pergi jauh dari dunia mu. sudah lah hati. sudah lah kau mencari orang yang sudah bencikan dikau. yang sudah buangkan engkau mcm sampah yang kotor lagi hina. sehina hina hidupan dia membuat hidupmu sebegitu rupa. takpa. akal, bawak lah hati ini pergi merantau sehingga engkau balik dengan kejayaan kehidupanmu sendiri smpai satu masa engkau akan merasakan apa sebenarnya yang Tuhan ingin berikan kepada kau.

mungkin aku tidak sempurna di mata mu. mungkin aku hina di matamu smpaikan kedatanganku menagih akan sesuatu tidak di tolak tapi di campak, di humban, di lempar jauh.. aku pergi mengutip kembali sisa hati yang telah engkau campakkan itu. tak berharga. itu yang aku boleh gambarkan. cukup mudah untuk manusia mencincang lumat. cukup mudah untuk manusia melupakan segalanya. cukup mudah manusia menipu. tersedarlah aku dari kebodohan. tersedarlah aku dari kegilaan.
 tersedarlah aku dari lamunan. namun harus kau ingat, sejahat jahat aku, manusia ini lah yang selalu untuk mu. manusia ini lah yang selalu mengharapkan kejayaan diri mu. manusia ini lah yang berusaha untuk membantu kerja2 mu. manusia ini lah yang mendengar rintihan mu. manusia ini lah yang dulunya kau puja. manusia ini lah yang dulunya kau sayang. manusia ini lah yang dulunya membangkitkan semangat mu saat engkau jatuh. manusia inilah yang dulunya meredah kesejukkan malam, hujan dingin menyapa badan untuk datang memberi kekuatan kepada mu saat engkau berasa lemah. memang banyak kejahatan daripada kebaikan yang aku buat kepada mu. memang aku manusia pendosa. tetapi pendosa aku, aku tak pernah melayan manusia lain seperti haiwan jalanan yang disepak bila didekati untuk meminta secubit kasih. kau kejam.

aku berharap hidup engkau bahagia hendakNya. aku berharap engkau dapat apa yang engkau mahu kan. aku berharap engkau berjaya.

aku akan pergi. pergi jauh dari hidup mu.

selamanya.

jika kau baca penulisan aku tentang dirimu buat kali terakhir ini, aku ingin mengucapkan, terima kasih atas segalanya. tak perlu datang melutut meminta maaf. sampai masa hati ini pulih, insyaAllah akan aku maafkan dikau. akhir kata.. halalkan apa yang diberi. haramkan apa yang engkau inginkan. jikalau itu yang dapat puaskan hati mu.

salamualaikum sahabat. engkau pernah menjadi sebahagian dari hidup aku. aku telah dibuang. terima kasih buat segalanya.. aku harap ini tangisan yang terakhir buat mu.

may Allah bless.